Avatar billede bsr0809 Nybegynder
09. juni 2009 - 19:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link knap i Access 2003 Formular?

Hej alle.
Muligt et dumt spørgsmål. Men har en access db hvor jeg har en formular i den formular har jeg et skjult felt (lad os kalde feltet "LINK"). Jeg vil nu gerne oprette en knap der kan åbne dette link i MS explorer eller fireforx. Men jeg kan simpelthen ikke finde en marcro funktion eller lignende der kan hjælpe mig. Nogle gode forslag?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
09. juni 2009 - 19:24 #1
Vil du have en offenlig hjemmeside medet skjult link? Det er ikke anbefale.
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
09. juni 2009 - 19:29 #2
Nej nej - altså DB ligger udelukkende på min arbejds pc, men links repræsentere f.eks. en vare ved på nettet. Giver det mening?
Avatar billede mugs Novice
09. juni 2009 - 19:30 #3
Hvis dit skjulte felt med navnet link indeholder denne tekststreng:

http://www.eksperten.dk/spm/877683

Vil du ved klik åbne dette spørgsmål med denne kode indsat:

Private Sub Kommandoknap28_Click()
Me.Kommandoknap28.HyperlinkAddress = Me.link
End Sub

fusion-it: Hvorfor ikke?
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
09. juni 2009 - 19:39 #4
Tadaaa hvor det virker :-) Vidste at det kunne løses, smid et svar og jeg smider nogle points.
Avatar billede mugs Novice
09. juni 2009 - 19:45 #5
Tak for point :o)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
10. juni 2009 - 23:47 #6
mugs
Ville du lægge et link på en offentligt siden med adgang til en DB ?

Så beder du selv om angreb :)