Avatar billede superboysen Nybegynder
09. juni 2009 - 20:31 Der er 5 kommentarer

tdc router eller modem med switch?

hejsa eksperter.
jeg har problemer med forwarde porte til min pc.
jeg har lige fået tdc bredbånd med fast ip, routeren/modemmet fra tdc er en Siemens se 565dsl med 4 porte i, hvoraf den en bruges til telefoni.
jeg har efter den monteret d-link dir655 som efterfølgende deler ud til klint maskinerne (7stk).

mit spørgsmål går egentlig på om tdc's siemens er en router eller et modem med en switch, da det jo nok har betydning for hvordan jeg skal forwarde mine porte. Jeg har ikke kunnet komme i kontakt med den indtil videre hvertfald.

Nogle gode råd, eller nogen der kan hjælpe/guide mig med opsætning af portforward på mit udstyr
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 22:37 #1
Det er et modem/router, og med en D-Link efterfølgende, har du givetvis 2 segemter i dit LAN.

Du kunne sætte D-Link op til at være en switch, således at det er se 565 der tildeler IP adresser i hele dit netværk. Så har du kun 1 segment.
Det gør du ved at deaktivere DHCP serveren i D-Linken.

Portforwarding foregår efterfølgende i SE 565.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 23:00 #2
Jeg er bange for at TDC har fikset med SE 565, for jeg fandt denne: http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/tv/4port_adsl_modem.pdf

Hvis det er en sådan du har, trækker jeg sidste kommentar tilbage.
Avatar billede superboysen Nybegynder
10. juni 2009 - 20:57 #3
det er lige nøjagtigt sådan en jeg har.
Avatar billede superboysen Nybegynder
10. juni 2009 - 23:14 #4
nu har jeg prøvet at sætte en pc direkte i siemens modemmet og i
cmdprompt ipconfig har jeg min offentlige ip.
jeg prøvede så at slå windows firewall fra, og gå ind på canyouseeme (portchecker tool) og prøvede på lidt forskellige porte, men der var ikke hul igennem. hvis siemens kun er et modem burde alle porte så ikke være åbne?(på nær 25, 119, 135 og 4444 som der står i IPbrevet fra tdc).
Jeg er taknemmelig for alt hjælp og gode råd.
Avatar billede superboysen Nybegynder
23. juni 2009 - 14:11 #5
slet ingen der kan hjælpe?