Avatar billede pcdl Nybegynder
10. juni 2009 - 10:35 Der er 3 kommentarer

Scroll til bund af div

Er der nogen der har en måde hvor på jeg kan få en div til altid at være scrolled helt til bund men at brugeren stadig selv kan styre scrollbaren hvis det er det han ønsker ?
Avatar billede sirvoks Nybegynder
10. juni 2009 - 10:54 #1
fra et projekt jeg selv er i gang med..

var chat_div = document.getElementById('div_chat');
chat_div.scrollTop = chat_div.scrollHeight;

så kalder du bare linje 2 når du vil have den til at køre ned. f.eks. når siden bliver indlæst...
Avatar billede pcdl Nybegynder
10. juni 2009 - 10:58 #2
problemet er at vinduet opdatere 1 gang i sekundet også vil jeg jo gerne have at hvis brugeren ikke selv er igang med at scrolle skal den scrolle til bunden hver gang der er nyt indhold
Avatar billede sirvoks Nybegynder
10. juni 2009 - 11:00 #3
Hm.. hvad med at lagre scrollHeight før du opdaterer?

og hvis scrollHeight = scrollTop så kør ned ellers kør den tilbage? Eller noget i den stil?