Avatar billede sneumann Novice
10. juni 2009 - 11:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Drop down menu i frams

Jeg skal have lavet en hjemmeside med drop down menu, som skal kunne fungere med frammes. Hjemmesiden bliver lavet i FrontPage 2003, her til har jeg brugt en sideskabelon son hedder banner og indhold. Den er delt op i tre filer som hedder: overskrift.htm, venstre.htm og hovedside.htm jeg har selvfælgelige også lavet en index fil som hedder index.htm

Jeg tror at drop down menuen skal værre i den fil som hedder overskrift.htm Jeg har fundet flg. link med konde til drop down menu: http://www.w3schools.com/dhtml/tryit.asp?filename=trydhtml_menu10 men når jeg sætter koden ind i overskrift.htm kan hele menu ikke ses (man ser kun nogle af punkterne).

Meningen er, at når man føre musen på et hovedpunkt, så skal der automatisk komme alle underpunkter frem, som så skal vises i hovedside.htm

Håber nogle kan hjælpe mig hurtigt, send gerne koden til mig, som jeg kan kopirere ind, selvfølgelig retter jeg til med mine punkter/underpunkter(skriv gerne hvilken fil koden skal sættes ind i).

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2009 - 11:46 #1
Det du søger er både besværligt og til en forældet teknologi (frames) så hvis du kunne undgå frames ville det klart være at foretrække da du ingenting vinder ved dem men tværtimod. Skal det endelig være kan du prøve at kigge på fx http://www.likno.com/examples/demo_frames.html
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 12:10 #2
Hvorfor oprette et nyt spørgsmål når vi er i gang med at løse problemet her: http://www.eksperten.dk/spm/877654 ?
Avatar billede sneumann Novice
10. juni 2009 - 12:45 #3
keysersoze: kan du komme med et eksempel på hvordan jeg kan undgå frams, når jeg stadig skal have det delt op i tre spalter (overskrift, venstre og hovedside).
Avatar billede sneumann Novice
10. juni 2009 - 12:51 #4
kimsey0: Dette spørgsmål er mere uddybende
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2009 - 13:50 #5
du kan benytte tables eller endnu mere oplagt divs til det - På præcis samme måde som man ellers ville opdele indhold på fx ens hovedside. det du dog skal være opmærksom på er, at benytter man ikke frames vil hele siden reloade når man navigerer rundt og dette stiller højere krav til en korrekt strukturering af ens kode, dette kunne fx være ved at benytte includes (SSI) eller også kører FrontPage vistnok med skabeloner (men det er ikke noget jeg kender nærmere til).
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 11:06 #6
Vi var jo lige ved at komme frem til en løsning i det andet spørgsmål. Desuden er det skik her på Eksperten.dk at lukke gamle spørgsmål før man opretter nye. Nu har jeg lagt et svar i http://www.eksperten.dk/spm/877654 så vi kan arbejde videre med problemet her.
Avatar billede sneumann Novice
11. juni 2009 - 15:25 #7
Spørgsmål lukket.
Avatar billede keysersoze Guru
11. juni 2009 - 18:03 #8
jamen - tak for hjælpen?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 18:50 #9
Meget sødt af dig at lukke begge dine spørgsmål uden at fortælle om du er nået frem til en løsning når jeg har brugt timer på at prøve at hjælpe dig.
Avatar billede sneumann Novice
11. juni 2009 - 19:04 #10
Årsagen til det er blevet lukket, er fordi jeg har fundet en anden løsning.

Tak for hjælpen til alle, der har hjulpet her.
Avatar billede keysersoze Guru
11. juni 2009 - 19:43 #11
så fortæller man i det mindste hvad løsningen er - dels for at vise det ikke er en foreslået løsning, dels for at vise andre besøgende hvordan det kan løses.
Avatar billede snowball Novice
19. juni 2009 - 12:31 #12
sneumann: Som det står i punkt 2.10 i reglerne - http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser - så skal man henvise til løsningen når man selv har løst problemet.

Skriv derfor venligst hvilken løsning du brugte her i spørgsmålet.

En anden gang bedes du desuden venligst forklare dig lidt bedre når du vælger at lukke dine spørgsmål uden at uddele point - netop for at undgå denne forvirring og surhed, tak.
Avatar billede sneumann Novice
23. juni 2009 - 11:41 #13
CoAdmin: Det må du undskylde. Men den løsning jeg brugte til spørgsmålet, var at benytte Dreamweaver i stedet for FrontPage 2003.

Til en anden gang, skal jeg nok forklare mig lidt bedre.

Håber dette er ok.

Endnu engang undskyld.
Avatar billede keysersoze Guru
23. juni 2009 - 12:05 #14
Om du bruger DW eller FP løser som udgangspunkt ikke det du efterspørger - mon ikke du bare har droppet frames som også foreslået her i spørgsmålet?