Avatar billede hitengel Praktikant
10. juni 2009 - 16:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med formatering af Sony Memory Stick Pro 8 GB

Hej,
Jeg har et problem med mit nyindkøbte Memory Stick fra Sony på 8 GB; når jeg prøver at formatere den i Vista, får jeg blot at vide, at formateringen mislykkedes. Desuden viser Vista heller ikke, hvor meget plads, der er på Stick'en. Jeg har prøvet at formatere den på en XP-maskine, hvilket gik fint, men da jeg kom hjem med den, ville Vista stadig ikke åbne den, før den bliver formateret igen. Jeg går ud fra, at problemet ligger i Vista, men jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg skal få mit Memory Stick til at fungere på min egen computer. Er der andre, der har oplevet sådanne problemer med Vista?
På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 16:58 #1
prøv dette her fra helgec side

http://www.helgec.dk/usb_boot.html

m.v.h
Avatar billede hitengel Praktikant
10. juni 2009 - 17:10 #2
Jeg ved ikke helt, om det ville hjælpe... Desuden kan jeg slet ikke sætte flueben i opret en boot-disk. Se evt. http://img25.imageshack.us/img25/2585/sonys.jpg
Hvad kan det ellers skyldes?
Avatar billede Computergeek Nybegynder
10. juni 2009 - 17:20 #3
Prøv at formatere den på xp igen men denne gang skal du under filsystem vælge NTFS
Avatar billede hitengel Praktikant
10. juni 2009 - 19:07 #4
Det vil jeg prøve. Men nu opfører den sig endnu mærkeligere på Vista: Når jeg siger annullér til formateringen og prøver at åbne disken, siger den blot, at der ikke er en disk i Memory Stick Pro. Hvad kan det nu skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 19:10 #5
hitengel

prøv at gøre som jeg foreslog dig - jeg ved det virker.
havde en usb pen der levede sit eget liv indtil jeg gjorde det. i dag virker den stadig.
Avatar billede hitengel Praktikant
10. juni 2009 - 20:18 #6
Ok, jeg misforstod vist lige guiden i starten. Men det der HP-program kan tilsyneladende ikke finde disken: [img=http://img199.imageshack.us/img199/4158/sonym.jpg]
Og den virkede jo fint i XP, så jeg undrer mig meget..!
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 07:34 #7
har du kigget efter om der er rod i drev bogstaverne.

http://peecee.dk/upload/view/175033

m.v.h
Avatar billede hitengel Praktikant
11. juni 2009 - 20:47 #8
Ja, det kan meget vel være problemet. Det ser nemlig sådan ud: http://img132.imageshack.us/img132/3912/sonyb.jpg
Dvs. at selvom Stick'en er sat i, er den ikke registreret her. Hvad kan jeg gøre ved det?
Og kan vi evt. udelukke, at det er Memory Stick'en, der er noget galt med? Det er nemlig ret vigtigt, da jeg skal bruge mit kamera meget i de næste tre uger.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 07:18 #9
har du ikke cd drev i maskinen.

jeg kan huske da jeg brugte vista at jeg skulle ændre på mine drev bogstaver. den lavede altid rod i mine drev.
det jeg gjorde var at flytte dem der ikke passede i nederste række følge af bogstaverne altså ændrede fra der hvor de var rigtige nedad og så følgende flyttede dem en efter en på plads så de endte sådan her
c+d+e+f der er mine harddiske (store)
g+h er mine brænder drev
i er daemon tools
så er mine usb enheder på plads og vil følgende være
j+k

hvis det ikke hjælper må du prøve at fjerne din usb enhedshåndtering.

m.v.h
Avatar billede hitengel Praktikant
12. juni 2009 - 15:39 #10
Jo, jeg har både et DVD-drev og Daemon Tools (E og F). Kan du kort forklare, hvordan du bestemte, hvilke drev, der skulle hedde hvad? Jeg er nemlig ikke helt sikker på, hvordan man gør det.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 08:01 #11
jeg sidder på win 7 på dansk så er det er på huskeren men der iingen forskel
først finder du ud af hvad dine drev bogstaver bruges til. det kan du gøre ved at sætte en usb i du ved fungerer - skriv ned på et stykke papir hvad det hedder.
sæt en cd i drevet så ved du hvad det hedder og samtidig kan du jo så se hvad daemon tools drevet hedder

flyt dem en ad gangen ved at højre klikke på dem og skift drev bogstav ned i enden af række følgen. den spørger jo om du er sikker
et eksempel

du har

c+ d+ e som harddiske - dem behøver du ikke flytte fordi de ser ud til at være rigtige.
f kunne være dit cd drev og det ændrer du så til et af de sidste i række følgen måske r
g er jo så daemon toools
damon tools bliver så s
h er så usb enheden som så bliver t
nu skulle du have overblik hvad dine drev hedder og om de virker

prøv så at se om det ser rigtigt ud og fungerer og hvis det gør det kan du flytte dem tilbage en ad gangen i den række følge du vil bruge.

m.v.h
Avatar billede hitengel Praktikant
13. juni 2009 - 13:25 #12
Det hjalp desværre ikke på problemet med Stick'en. Men jeg har prøvet det hos en ven på en XP-maskine, hvor det virker, hvilket jeg jo så må gå ud fra og kopiere billederne fra hans. Det er bare utroligt, at det ikke kan fungere i Vista.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 14:01 #13
når du så har gjort det skulle du prøve at se lidt på helegc side om formatering af usb penne.

http://www.helgec.dk/usb_boot.html

jeg har også en gammel usb pen der ligesom levede sit eget liv. jeg gjorde som der står og selv den dag i dag duer den.

m.v.h
Avatar billede hitengel Praktikant
13. juli 2009 - 14:21 #14
Nå, jeg fik aldrig løst dette problem. Mit kort virker stadig ikke på min Vista-maskine, men jeg kan dog få det til at fungere hos en kammerat, hvilket jeg så må nøjes med. Jeg har prøvet alle slags formatering - helgec's guide vil slet ikke genkende, at kortet er sat i.
Men I kom med nogle gode forslag, især treatmenice, som jeg synes skal have pointene, hvis du vil oprette et svar?