Avatar billede kuluk112 Nybegynder
10. juni 2009 - 19:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slette EISA partioner

Hej alle sammen.
Har en fine acer 6935g

Når jeg går ind i diskhåntering kan jeg se 4 partioner, ACER 140 gigabyte, DATA 140 gigabyte og to EISA partioner en på 13 gigabyte og en på 3.54 gigabyte er det sikkert at slette dem hvis altså det er muligt.

Det mærkelige ved det er at der står at  de har det samme antal gigabyte ledig som de har fra starten altså 100% ledig.

på forhånd tak
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2009 - 20:11 #1
EISA står for:
European Imaging and Sound Association og er en organisation, som udvikler div. "standarder" indenfor flere områder af konsum elektronik og computere.

En EISA-konfiguration, det er en skjult partition som fabrikanter (ACER) bl.a bruger til at lægge recoveryfiler, sådan at maskinen nemt kan genetableres til fabriksindstillingen.
Det være sig et komplet image af harddisken og det er inc. styresystem og de installerede programmer.

En EISA konfiguration kan også indeholde diverse værktøjer til at skrive til biosram, speciel hardwareopsætning osv.

Så hvis ikke du har behov for at bruge den gendannelses partition, så kan du blot slette den/dem.
Men hvis ikke du f.eks har Windows på cd/dvd og div. andre programmer på cd`er, så vil jeg fraråde at slette disse EISA
Den tilgås på din Acer i opstarten af pc`en, via tast Alt + F10
Avatar billede hiller05 Nybegynder
20. juli 2009 - 13:05 #2
Vil det så sige at man kan slette den partion UDEN at slette C-drevet?
Jeg har nemlig samme problem.
Også købt ny acer 5739 med 500 Gb, men efter at have installeret vista virker den perfekt, men efter at jeg havde formindsket C-drevet med 180 Gb og fulgt det slavisk der, fremgik det ikke længere på computeroversigten fra skrivebordet af.der var KUN c-drevet at se, men med 180 GB mindre, men når jeg så gik ind i computeradministration, var min 180 GB partion der, men i en EISA-formation og der var ingen mulighed for at ændre denne ved hjælp ved at højreklikke, kun 'hjælp' var muligt?

Er det muligt at få ændret den partion til NTFS, således jeg atter kan bruge den partion eller er en re-installering af vista nødvendigt

Mvh Dennis
20. juli 2009 - 21:39 #3
(Fortsættes ved -> http://www.eksperten.dk/spm/881423 )
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
20. januar 2010 - 23:28 #4
gammel tråd løste det selv