Avatar billede grohnheit Nybegynder
11. juni 2009 - 14:00 Der er 1 løsning

alm. harddisk cache kan ikke aktiveres i raid 1

Hej.

Jeg har en hjemme server, hvor jeg kører raid 1, og inde i intel matrix storage manager har jeg lagt mærke til at Hard Drive Data Cache Enabled står til No. jeg kan fint skifte den om til Yes, ved at højreklikke på mit Array og vælge Enable Hard Drive Data Cache.

Problemet kommer først når jeg genstarter, for så slår den det fra igen. Det skal lige understreges at der ikke er tale om Write-back cache, men den helt alm. cache som alle harddiske har.

Det irritere mig meget, for det tager fx 3 gange så lang tid at pakke en .rar fil ud, når den alm. cache er slået fra.

Opsætning:

Bundkort: asus P5Q WS
Bruger den onboard raid controller: ICH10R
Diske: 2 x samsung SP F1 750GB i Raid 1
bruger den nyeste version af intels matrix storage manager.

nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede grohnheit Nybegynder
24. juni 2009 - 18:31 #1
øv, men lukker