Avatar billede netrome Nybegynder
11. juni 2009 - 19:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Godt program til backup

Jeg søger et program til at kunne tage backup af nogle mapper jeg har på min pc. Over til min USB nøgle. Jeg har lagt nogle af filerne derover, men i forskellige mapper end på pcen.

Programmet skal kunne identificer de filer der ligger på usben (selv om de ligger under forskellige mapper) og backupe med nye filer.

Er det noget der findes? :)
Avatar billede nissen2630 Novice
11. juni 2009 - 20:09 #1
Du kan bruge diverse pakke programmer til formålet.

Alle af dem har en update funktion.
Det vil sige at de overskriver rettede filer og tilføjer de nye.

Et godt bud er 7Zip : http://www.7-zip.org/
Avatar billede netrome Nybegynder
11. juni 2009 - 20:20 #2
Så skal jeg pakke de mappe jeg har liggende ned hver gang? :)
Ville jeg gerne have et der tog alle filer jeg havde på kildemappen og destinations mappen (plus subfolders) Og sammenlignede, hvis der så var nogle filer der lå i begge mapper blev de bare ikke taget med.

Ved ikke om dit bud virker, men ved ikke lige hvordan det skal lade sig gøre :)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 20:20 #3
Eller et kanon og gratis backup- synkroniseringsprogram kaldet SyncBack http://www.2brightsparks.com/syncback/syncback-hub.html
Avatar billede netrome Nybegynder
11. juni 2009 - 23:08 #4
Det vil jeg prøve - Thomasso
Avatar billede mrgumble Nybegynder
12. juni 2009 - 12:56 #5
Kan helt klart bakke op om SyncBack. Kanon stykke gratis backup software!
Avatar billede netrome Nybegynder
12. juni 2009 - 13:29 #6
Har kigget lidt på det, men kan ikke få det til at virke som jeg vil. Den bliver ved med at lægge det dobbelt selv om filerne ligger i undermapperne.
Noget jeg gør galt eller kan det bare ikke lade sig gøre?
Avatar billede lotte48 Nybegynder
29. juni 2009 - 13:23 #7
Det lyder som Kopikontrol fra http://www.stoneware.dk  kan klare din opgave. Det er et handy lille program, som kopierer det, du peger på - og lægger det der, hvor du ønsker det. Og når du gentager jobbet - kopieres kun nye og tilrettede filer.
Kan kopiere begge veje.

/Lotte