Avatar billede manu_4ever Nybegynder
15. juni 2009 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter efter opdatering til SP3

Jeg har lige skulle formatere en ASUS X51RL notebook for at skulle installere Win XP. Den er blevet leveret med Vista, men jeg vil gerne have min Xp på den.

Problemet er at efter opdatering til SP3 kommer der lige en BSOD i et split sekund og maskinen genstarter. Jeg kan ikke nå at se noget som helst på den blå skærm, og jeg kan ikke nå at pause skærmen.

Er der nogen der har erfaringer med disse notebooks fra ASUS eller en øsning til mit problem.

Findes der en bootdisk der evt kan scanne alt hardware for fejl, hvis det er der problemet ligger?
Avatar billede verakso Nybegynder
16. juni 2009 - 09:03 #1
Der var på et tidspunk en del skriverier omkring nogle forkerte drivere der var med i visse OEM udgaver.

Det var noget med strømstyrringen af gøre, så vidt jeg husker.

En del fabrikanter brugte nemlig et Intel image, men hvis maskinen var en AMD kunne det give problemer

Kunne det måske være det? http://kortlink.dk/6qha
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
16. juni 2009 - 17:31 #2
Det er desværre ikke det.
Det er en Intel Celeron maskine fra ASUS.

Jeg kan heller ikke starte maskinen i fejlsikret tilstand.
Avatar billede verakso Nybegynder
17. juni 2009 - 18:22 #3
Hmm, mystisk men for at svare på dit andet spørgsmål så kig evt her: http://kortlink.dk/6qrq
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
09. juli 2009 - 17:19 #4
HAr ikke kunnet finde noget brugbart, så har installeret Vista.
Avatar billede Peer1963 Nybegynder
15. juli 2009 - 11:46 #5
Genroprettelseskonsol i xp:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter.

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1          (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter