Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
16. juni 2009 - 19:10 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Opdater bios

Hej eksperter

Jeg ville gerne havde opdetert min bios på min medoion pc.

Det eneste jeg ved lige nu er at motherboard id er

08/28/2001-i845-w627hf-6a69vm4gc-00 har fået det fra programmet aida32.

Hvis i vil vide mere som programmet har fundet/ eller andet så skrive.

90 point til ham/hende der finder bios opdeter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juni 2009 - 19:17 #1
Kig på www.medion.com ?
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
16. juni 2009 - 19:24 #2
Har kigget, er der ikke, og har ringet til hotline, hvor de sagde at den ikke var på hjemmesiden, men at den var i dere database.
Avatar billede b-and Novice
16. juni 2009 - 19:44 #3
Har du fejl på isenkrammet der er BIOS relateret(?) eller hvorfor vil du ha' den opdateret??

De er nogen ting man ikke skal pille ved når det virker - BIOS er efter min mening en af dem…
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
16. juni 2009 - 20:03 #4
Fodi at jeg ville se om der bliver hutger, og end den så kan under støtte usb 2.0
Avatar billede freddie_dk Nybegynder
16. juni 2009 - 20:39 #5
1. Den bliver ikke hurtigere af en BIOS opdatering, vil ihvertfald være meget sjældent.

2. Den får med stor sandsynlighed heller ikke USB2.0 understøttelse, da det har noget med chipsettet/hardwaren at gøre.

Men du kan jo altid købe et PCI indstikskort med usb2.0 porte.
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
17. juni 2009 - 15:31 #6
Hej

Jeg har fundet i nudaf at mit bundkort er hedder MS-6534 og er fra msi, jeg har hentede bios opdater, med kan ikke finde i nuad at instleller dem, og understøtter mit bundkort usb 2.0
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2009 - 20:58 #7
Den Bios updater du har hentet er vel fra Medion?

Det bundkort der sidder i din maskine, er et OEM bundkort fra MSI.
Det vil sige specielt fremstillet til Medion, men supporteret af Medion selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2009 - 21:03 #8
Men...
Det er et gammelt bundkort, fra før de gik over til OEM, så her er nyeste BIOS: http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=bios&maincat_no=1&prod_no=299
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
18. juni 2009 - 17:01 #9
Hej igen

Når jeg skal til at opdater bios,

Den siger at ´jeg skal klikke på enter det gør jeg så, den loder så biosen , og da den skal til at insteller det kommer den med en fejl som hedder
Flash ROM erasing error.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juni 2009 - 20:34 #10
Beskriv hvordan du gør når du prøver.

Gør du det fra windows eller diskette m.m.
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
19. juni 2009 - 17:49 #11
Hej

Det ligger på en floppy disk.

I windows har jeg klikket på den og valgt formater, og bagefter opret en MS-dos startdiskette.

Bagefter har jeg koppiert bios ind, og sakt ja til at den skal overskrie AUTOEXEC.bat, bagefter åbnede jeg AUTOEXEC.bat og fjernede /A fra filen.

Bagefter slukede jeg windows og startede pcen op, kom så ind på bios filen, og valgte opdater.

Det var bios version jeg lagede på disken,

Alle de filer der ligger på den kan du se her

http://peecee.dk/upload/view/176696
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
19. juni 2009 - 17:49 #12
Det var bios version 1.1 jeg lagede på disken
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
20. juni 2009 - 09:42 #13
Den sagde fejl da jeg prøved at opdater.
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
12. juli 2009 - 16:31 #14
Når kan ikke få det til at virke, så vi lukker for det her spørgsmål

LUKKET