Avatar billede e100efb Nybegynder
16. juni 2009 - 22:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ip / domæne

Hej,

Jeg har en hjemmeside hvor jeg har oprettet et domæne (fx. test.dk). Dette domæne peger videre på en IP adresse, hvor mine sider ligger. Det virker fint... problemet er bare, at domænet forsvinder i url´en, hvorefter ip adressen vises.

Jeg vil gerne have domænet til at blive stående og ikke have IP adressen vist.

Ser frem til svar :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juni 2009 - 22:37 #1
"peger videre" - i hvilken betydning?
Avatar billede e100efb Nybegynder
16. juni 2009 - 23:04 #2
Jeg har et domæne: routeix.dk

Dette virker fint nok. Men til dette har jeg oprettet en række sub-domæner f.eks. test.routeix.dk.

til sub-domænet er der lavet en omdirrigering til en bestemt IP adresse. Logisk nok er det denne IP adresse der vises i browseren, men jeg vil gerne have at det fortsat er sub-domænet der vises og ikke ip adressen.
Avatar billede KLIS Juniormester
16. juni 2009 - 23:05 #3
Det lyder som om den er oprettet som en web-forward...

Du skal oprette pegningen som en A-record i din DNS i stedet.
Avatar billede e100efb Nybegynder
16. juni 2009 - 23:07 #4
Jeg har et domæne: routeix.dk

Dette virker fint nok. Men til dette har jeg oprettet en række sub-domæner f.eks. test.routeix.dk.

til sub-domænet er der lavet en omdirrigering til en bestemt IP adresse. Logisk nok er det denne IP adresse der vises i browseren, men jeg vil gerne have at det fortsat er sub-domænet der vises og ikke ip adressen.
Avatar billede e100efb Nybegynder
16. juni 2009 - 23:18 #5
takker det er jeg ved at afprøve, men i min A-record kan jeg kun indtaste en ip-adresse. på min web-forward har jeg indtastet en ip-adresse samt en folder hvor mine web sider ligger i.. ex:

77.153.127.138/tp13/

hvordan får jeg den sidste folder /tp13/ med ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2009 - 08:42 #6
Du skal ikke bruge webforward. Du skal indtaste den relevante IP-adresse i A-recorden for subdomænet, og på webserveren på bemeldte IP-adresse opsætte at den kender subdomænet, og subdomænet er knyttet til den relevante mappe. Det er ikke et DNS-problem.
Avatar billede e100efb Nybegynder
17. juni 2009 - 09:57 #7
Takker...men...

Jeg kan ikke oprette A-records på mit sub-domæne.

Jeg kan ændre/tilføre A-records på domænet men ikke på sub-domænet??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2009 - 11:03 #8
Jeg kender ikke surftowns DNS redigering, men jo, du kan (normalt) lave A-records på subdomæner.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
20. juni 2009 - 22:05 #9
brug GratisDNS, der kan du
Avatar billede e100efb Nybegynder
21. juni 2009 - 11:41 #10
Mojn,

Tak for input, nu ser det efterhånden ud til at virke - så skal jeg bare have sat min iis op til at finde mappen /tp13/ når man logger på sub-domænet.

Gøres dette bare ved at ændre "home" mappen på default websted til /tp13/ mappen ?
Avatar billede e100efb Nybegynder
22. juni 2009 - 10:23 #11
ok det tager mig for lang tid det her...

Er der en af jer der har godt styr på DNS, Sub-domæner mv. som kan hjælpe mig med dette og vise mig, hvordan det gøres så jeg selv kan sætte dem korrekt op for fremtiden.

Jeg betaler 150 kr./time efter forbrugt tid. Det eneste jeg kræver er et word dokument udformet med faktura oplysninger.

Jeg har Teamviewer så det vil være muligt for jer at vise det på min pc - så du kan vise mig, hvordan det gøres og se det shit jeg har fået lavet.

Håber det lykkedes :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
24. juni 2009 - 06:58 #12
mon du kan oprette en a-record ala host.subdomain for domænet
Avatar billede riversen Nybegynder
24. juni 2009 - 07:00 #13
kan godt hjælpe men så bliver det ikke til den timepris.
Avatar billede e100efb Nybegynder
13. maj 2011 - 14:13 #14
lukkes