Avatar billede alloedee Nybegynder
18. juni 2009 - 17:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at bruger hurtigere ram, når jeg opgrader? eller skal jeg sætte de samme i? (Mhz)

Hej

Jeg skal ha nye ram i min bærbar. Dem der sidder i nu er på 333.3 Mhz.

Er det muligt at sætter f.eks 667 Mhz ram i? bare det er de rigtige (DDR2 PC2-5300)? ELler skal de nye være også være på 333.3 Mhz.
Avatar billede noltus Novice
18. juni 2009 - 17:33 #1
Det kan du roligt gøre,men hvorfor vil du have hurtigere ram i,de koster mere en 333 mhz ram
Avatar billede alloedee Nybegynder
18. juni 2009 - 18:10 #2
Giver det ikke bare en lille smule mere power? Det er fordi jeg har en lidt aeldre computer som sagtens kan noget, isaer hvis den faar 3 gb ram og en ny harddisk.

Men er det ikke noget med at bundkortet skal supporte hastigheden paa rammene?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
18. juni 2009 - 18:50 #3
Ram i en given udgave vil altid være bagudkompatible. Det skal forstås sådan at forsk. ramhastigheder vil køre den laveste fællesnævner. Desuden skal bundkortet understøtte den højere hastighed du sigter efter. Det er muligt min hukommelse svigter i min forholdsvise høje alderdom, men 333 MHz. lyder som DDR for mig og du kan ikke montere DDR2 i DDR sokler.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
18. juni 2009 - 18:53 #4
Hvis du lægger lidt info om bundkortet vil at være nemmere at hjælpe dig. Prøv evt. SIW fra http://www.gtopala.com/siw-download.html hvis det kniber med bundkortets type. Det står altid på de underligste steder.
Avatar billede alloedee Nybegynder
18. juni 2009 - 19:50 #5
Property    Value
Manufacturer    Acer,inc
Model    MPAD-MSAE Customer Reference Boards
Version    Not Applicable
Serial Number    Not Applicable

North Bridge    Intel i945PM Revision 03
South Bridge    Intel 82801GHM (ICH7-M/U) Revision 03

CPU    Intel(R) Core(TM)2 CPU T7400 @ 2.16GHz
Cpu Socket    Socket 479 mPGA

System Slots    3 PCI

Memory Summary
Maximum Capacity    3072 MBytes
Memory Slots    2
Error Correction    None

Warning!    Accuracy of DMI data cannot be guaranteed
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. juni 2009 - 10:40 #6
Iflg. http://www.tweakup.dk/article/907/dk/ der omhandler en Zepto maskine med samme bundkort, er det DDR2 pc-5300 der skal bruges. Det er dog lidt svært at gennemskue om systemet kan håndtere hurtigere ram da Intel er noget nærige med oplysninger om dette. Hvis SIW læser boardet korrekt kan der max. installeres 3 GB og da ram er bagudkompatibelt burde der ikke være problemer med f. eks. 800 MHz ram. SIW mener det er et Acer board, så du må nok gribe knoglen og høre dem ad. Beklager det magre udbytte af oplysninger samt at jeg forsvandt i går. Der dukkede noget op.
Avatar billede thov Forsker
19. juni 2009 - 10:53 #7
Intel i945PM understøtter DDR2 RAM, så det gør du bare - med samme hastighed som de eksisterende (eller hurtigere).
Og som allerede nævnt, vil hurtigere RAM ikke kunne mærkes (andet end på bankkontoen).

Max. samlet kapacitet er 3GB i de to sokler, så det kan f.eks. være 2GB + 1GB.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. juni 2009 - 10:54 #8
Så tror jeg at jeg fandt det. Se venligst http://www.intel.com/products/notebook/chipsets/945GM/945GM-overview.htm Der nævnes intet om hurtigere ram end 667 MHz men en mail til support afdelingen hos henholdsvis Intel og Acer vil sikkert rede trådene ud.
Avatar billede thov Forsker
19. juni 2009 - 11:29 #9
Prøv denne RAM konfigurator http://www.computersalg.dk/KingstonConfig.html