Avatar billede mtychsen Praktikant
19. juni 2009 - 12:00 Der er 1 kommentar

Farvestyring illustrator og farvelaserprinter?

Hej,

vil nogle linke til artikler (eller selv evt. forklare), hvordan farvestyring i Illustrator virker?

Jeg ved indtil videre, at en fil kan have en farveprofil tilnkyttet (embed).

Og når man printer, kan man vælge printerens farveprofil.

Når jeg gør dette, så får jeg nogle meget underlige farver på min Canon 5050n farvelaserprinter.

Det er meget irriterende - og de bliver ganske fine, hvis jeg bare sætter det hele til standard (rgb-farveprofil). Men jeg må forstå teorien bag dette her - så jeg ikke arbejder i blinde.
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. januar 2010 - 23:44 #1
Fandt du nogensinde en løsning?