Avatar billede john138 Nybegynder
20. juni 2009 - 23:24 Der er 6 kommentarer

hjælp

<html>
<head>
</head>

<body bgcolor="black" text="white">
<div style="position:absolute;left:450;top:60;"><h1>POINT4FUN!</h1></div>
<?php
include "menu.html";
include "point.txt";
?>
<div style="position:absolute;left:300;top:300;"><?php include "link.html";?></div>
<?php
if onclick="link.html"
$point = point.txt;
fopen ($point.txt);
fwrite = $point+10;
fclose = $point;
?>
</body>
</html>

Som i måske kan se, så skal den ligge 10 til point.txt og vise det oppe i toppen, men det virker ikke, hvorfor??? linket er dette:http://pointside.awardspace.biz/index.html
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. juni 2009 - 23:51 #1
Hvad gør denne linje: if onclick="link.html"

Du kan vel ikke bare sige:

$point = point.txt
Du skal vel indlæse værdien fra point.txt
Tælle point op med 10 og gemme den nye værdi i point.txt
Avatar billede coderdk Praktikant
20. juni 2009 - 23:53 #2
Prøv med:

file_put_contents( "point.txt", file_get_contents( "point.txt" ) + 10 );
Avatar billede john138 Nybegynder
21. juni 2009 - 00:30 #3
det skal være så hvis man klikker på det link der er inde i link.html så ligger den 10 point til point.txt. ikke alt det andet
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. juni 2009 - 10:05 #4
Nu ved jeg ikke om planen er flere links, men du burde lave det i en database.
Det ville nemt kunne laves ala:

link.php?id=1
link.php?id=2
link.php?id=3
osv...

og så have:

//link.php
//forbind til db
if(isset($_GET['id']) && is_numeric($_GET['id'])){
  $id = intval($_GET['id']);
  mysql_query("UPDATE set hits = hits + 10 WHERE id = $id LIMIT 1");
}
Avatar billede john138 Nybegynder
21. juni 2009 - 10:46 #5
så langt er jeg ikke endnu, har du ikke msn? så kan vi snakke om en nemmere løsning og så kan du se hva jeg mener
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. juni 2009 - 11:35 #6
jakobdo (at) hotmail {dot} com