Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
21. juni 2009 - 17:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændrer man diskenhedsnavnet.

Jeg har brug for en måde at ændrer mit deskenhedsnavn uden at geninstallere mit styresystem da der er mange programmer jeg ikke kan installere pågrund af nogle tegn jeg satte ind i navnet under instalationen af syresystemet.
Jeg har en acer aspire m7200.
AMD Phenom(tm) 8550
Triple-Core Processor
2.20 GHz, 6,00 GB RAM
Med to partitioner Den ene er Windows vista 64/32 Bit Home Premium, den anden er Windows XP Home edition.
21. juni 2009 - 17:14 #1
"deskenhedsnavn" - mener du drevbogstav ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. juni 2009 - 17:38 #2
Hej..

Eks. på C:\ (Drev)

Gå ind i "Denne Computer" + "Højre klik med musen på C:" + "Omdøb" + Skriv hvad du vil kalde dit diskenhedsnavn..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. juni 2009 - 17:43 #3
og så lige trykke på "Return/Enter" eller "Venstre klik med musen" udenfor ikonet hvor du har skrevet dit navn..
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
21. juni 2009 - 21:42 #4
Jeg mente sådan set computerens navn :/ Undskyld jeg skrev lidt uforståeligt... Jeg ser lige om jeg kan få et screenshot af hvad jeg mente jeg gerne ville have ændret ;)
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
21. juni 2009 - 21:50 #5
http://tinypic.com/r/2dlj7kk/5
Uploadede det til tinypic... (IKKE REKLAME) Og det er ikke den computer jeg vil ændrer det på men stadig den jeg nævner i mit første post...
21. juni 2009 - 21:51 #6
Skrivebord - HøjreMusseTast på [Denne Computer] - Advanceret -

Se hvad der er af muligheder der...

(Jeg sidder med en Vista her...)
21. juni 2009 - 21:53 #7
Med Vista:

Skrivebord - HøjreMusseTast på [Denne Computer] - Egenskaber - Advanceret systemindstilninger - Computernavn - følg guiden her...
Avatar billede Mark_Free_Bird Nybegynder
22. juni 2009 - 19:21 #8
Aaah mange tak det virkede ^^