Avatar billede frostholm Praktikant
22. juni 2009 - 16:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Exceptions - windows app

Er det muligt at fange alle exceptions i en windows app som ikke i forvejen er fanget af try/catch kodet i applikationen.

hilsen
michael frostholm
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. juni 2009 - 16:22 #1
Du kan lave en try catch i Main().
Avatar billede sirius Nybegynder
22. juni 2009 - 17:39 #2
Hvis det er mens du debugger, kan du sætte visual studio op til at breake ved alle exceptions
Avatar billede martinbk Nybegynder
22. juni 2009 - 17:51 #3
som hmortensen siger pak din Application.Run() (i main()) ind i en try catch

[STAThread]
static void Main()
{
  try {
    Application.Run(new Form1());
  }
  catch(Exception e) {
    Messagebox.Show("Der opstod en fejl:"+ e.Message");
  }
Avatar billede frostholm Praktikant
22. juni 2009 - 17:53 #4
tak skal i have
Avatar billede tjacob Juniormester
22. juni 2009 - 18:07 #5
-Men du tog selv points?
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. juni 2009 - 13:36 #6
Faktisk vil martinbk's forslag ikke virke. Du kan ikke bruge try-catch rundt om Application.Run().

Brug i stedet ThreadException eventet på Application klassen. Her er et eksempel:

using System;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication2
{
    static class Program
    {
        /// <summary>
        /// The main entry point for the application.
        /// </summary>
        [STAThread]
        static void Main()
        {
            Application.EnableVisualStyles();
            Application.SetCompatibleTextRenderingDefault(false);
            Application.ThreadException += new System.Threading.ThreadExceptionEventHandler(Application_ThreadException);
            Application.Run(new Form1());
        }

        static void Application_ThreadException(object sender, System.Threading.ThreadExceptionEventArgs e)
        {
            MessageBox.Show("Vis fejlmeddelelse: " + e.Exception.Message);
        }