Avatar billede hphansen Novice
22. juni 2009 - 20:49 Der er 8 kommentarer

Indstillinger i Windows XP nulstilles

Jeg har en HP 6730b med Windows XP professional og SP3.

Ind imellem bliver nogle af indstillingerne nulstillet. Det gælder f.eks. indstillinger for strømstyring og filplaceringen i Windows Media Player og et par andre ting.

Jeg har viruscheck aktiveret.

Er der nogen, som har en ide om hvad der sker? Det er frygteligt irriterende.... :o)
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
22. juni 2009 - 23:02 #1
det er en bærbar?
hvis det er en bærbar er jeg ikke helt klar over, om de bruger A+++ baterier som en stationær gør, for at huske system opsætningen og andre ting...
det ville være mit bud på en løsning.
Avatar billede hphansen Novice
23. juni 2009 - 08:10 #2
Ja det er en bærbar. De fleste dage kan den godt huske opsætningen, men en gang imellem (ca. en gang om måneden eller deromkring) mister den den grundlæggende opsætning på nogle bestemte områder. Baggrundsbillede, lyde, skrivebord, programmer og en masse andet er ikke berørt af dette, kun nogle særlige ting...

Jeg tror ikke jeg forstår dit bud på en løsning...
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
23. juni 2009 - 18:33 #3
det jeg mener er at på en stationær har jo 2 styk A+++ baterier i så den kan huske opsætningen, min løsning ville være (hvis det var en stationær) at skrifte baterierne...
23. juni 2009 - 19:16 #4
<denstorekalapojser>: Den huske ting du snakker om er i BIOS - og har ikke noget som helst med nævnte Baggrundsbillede, lyde, skrivebord, programmer og en masse andet ...

Det må være noget andet der spøger ...
Avatar billede hphansen Novice
23. juni 2009 - 23:10 #5
Bare for klarheds skyld - baggrundsbillede, lyde m.v. kan den godt huske fra gang til gang. Det den "glemmer" ind imellem er strømstyringsindstillinger, filplacering i WMP, standard fil-placering i Windows o.lign.
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
29. juni 2009 - 18:08 #6
<karise_larry>
det er jeg godt klar over,
men det er sådan jeg har fået det forklaret, af min IT lærer for godt et år siden, så det kan godt være at jeg har glemt nogle ting, det er IKKE en undskyldning, jeg kommer med.

er du sikker på at der ikke er virus!
Avatar billede hphansen Novice
29. juni 2009 - 20:26 #7
Jeg har en virus-beskytter, så det er jeg temmelig sikker på.

Tak for forsøget... :o)
29. juni 2009 - 22:46 #8
*GH* Den BEDSTE (virus)beskyttelse hedder www.killdisk.com !!!

-------

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.