Avatar billede buskads Nybegynder
23. juni 2009 - 14:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IKONER MANGLER PÅ SKRIVEBORD

Hej.
Der er eet eller andet, jeg har gjort forkert. Enkelte IKONER fremkommer rigtigt på skrivebordet, men hovedparten viser kun et GULT MAPPEIKON, som IKKE KAN ÅBNE PROGRAMMET !! Jeg har forsøgt at finde en løsning i KONTROLPANEL, men det er ikke lykkedes. Jeg bruger WINDOWS XP.

Håber der er nogle, som kan hjælpe.

Mange tak !!!

Have a nice day !

BUSKADS
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 14:51 #1
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse. Vælg det nærmeste tidspunkt, hvor du ved det virkede.

Er systemgannelse kørt ?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 15:04 #2
Hvis det ikke virker så

md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
6. Skriv exit for at afslutte genoprettelseskonsollen. Computeren genstartes.
Avatar billede buskads Nybegynder
23. juni 2009 - 15:12 #3
Hallo SAMSONJENS.

Tak for dit svar. Jamen det har vi forsøgt, men også der har vi problemer. SYSTEMGENDANNELSE åbner simpelthen ikke.

Buskads
Avatar billede buskads Nybegynder
23. juni 2009 - 15:17 #4
Hej HELGEC.

Tak for dit svar. Det ser meget professionelt ud..dit forslag...så vi vil prøve at sætte os ind i det.

Buskads
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 17:00 #5
SYSTEMGENDANNELSE åbner simpelthen ikke.

http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.php

Heller ikke fra fejlsikret ?
Avatar billede buskads Nybegynder
23. juni 2009 - 21:01 #6
Nej. Jeg har prøvet FEJLSIKRET TILSTAND/FEJLSIKRET TILSTAND MED NETVÆRK/ÅBNE WINDOWS SOM NORMALT...
og ingenting virker. Heller ikke systemgendannelse. Også her bliver der vist en hvid kuvert, som ved alle de 28 programmer ud af 43, som jeg ikke kan åbne som normalt. Kun på de 15 der viser de normale ikoner, kan jeg komme igennem.

Buskads
Avatar billede buskads Nybegynder
02. november 2014 - 13:02 #7
OK. Har selv fundet løsning.