Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. juni 2009 - 11:11 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

SSD eller ej?

Er der blandt de ærede mænd og (ganske givet for få) kvinder her på stedet nogle der har erfaring med SSD? Min intention er noget i retning af 60 GB, men jeg har en grim mistanke om, at overførselshastigheden er temmelig langsom. Alle former for info vil blive budt velkommen.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. juni 2009 - 12:00 #1
http://www.bit-tech.net/hardware/storage/2009/05/15/ocz-vertex-ssd-review/4 - på denne hjemmeside tester de forskellige former for hardware - her er et overblik over harddiske.
Avatar billede Grnkjr0 Nybegynder
24. juni 2009 - 16:25 #2
Jeg har en Intel X-25 M 80 Gb som systemdisk, den er virkelig hurtig og med Intels nye firmware som du skal downloade på et tidspunkt for at genetablere dens hastighed, har jeg intet at påklage. Køb den eller OCZ Vertex serie, disse er de eneste værd at købe i øjeblikket. X-25 er virkelig dyr, måske Vertex er billigere - kan ikke huske - men så ville jeg måske vælge den, hvis de har løst problemet med at disken langsomt bliver - ja langsommere. Tror nok Vertex serien er fri for det, men du må hellere lige checke alt dette før du køber.

Der er reviews på anandtech og tomshardware og andre lignende hjemmesider - her den seneste fra anandtech: http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3535
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2009 - 21:45 #3
Som grnkjr0 skriver, så gå efter OCZ Vertex, de rykker!
Avatar billede drenriza Nybegynder
25. juni 2009 - 08:37 #4
Jeg ville sige at det er for tidligt og for dyrt.
Hvis det bare er til at loade windows, så kan en almindelig 7200rpm harddisk sata 2 klare det på under 10 sekunders tid.

Kan ikke huske hvad xp/vista fylder (gb). Windows 7 ved ik.
Men altser en sata 2 hdd klare 300mb/s.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. juni 2009 - 08:46 #5
som drenrzia skriver - en sata 2 harddisk med 7200 rpm - eller en raptor med 10000rpm ville kunne boote xp/vista hurtigt op vertex diskene har en hastighed på:
Claimed Max Read: Up to 250MB/s
Claimed Max Write: Up to 180MB/s
- hvor sata 2 har op til 300 Mb/s.

Kilde: http://www.bit-tech.net/hardware/storage/2009/05/15/ocz-vertex-ssd-review/1
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. juni 2009 - 08:48 #6
dog er det hutgiere at tilgå en ssd disk end en sata harddisk - så hvert sit + og hvert sit -
personligt ville jeg vente til at de var faldet i pris og steget i hastighed (:
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. juni 2009 - 10:22 #7
Tak til alle involverede. Hvis i lægger et svar vil jeg forsøgsvis lade pointsene dale som sne ved juletid. Der skal ganske givet forskes lidt mere inden jeg hopper på SSD vognen.
Avatar billede drenriza Nybegynder
25. juni 2009 - 11:11 #8
.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. juni 2009 - 11:16 #9
held og lykke med købet (:
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. juni 2009 - 16:04 #10
Hvad med john_stigers? Skal du også ha' points? Jeg vil i øvrigt gerne henvise til http://www.eksperten.dk/spm/879233 Jeg er rystet i min barnetro. Jeg troede du er prof. :D
Avatar billede hottadpole Nybegynder
26. juni 2009 - 10:43 #11
Nå, det ser ikke ud til at john_stigers er interesseret. Endnu en gang tak til alle.