Avatar billede RazzMaTaz Nybegynder
26. juni 2009 - 11:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Video redigering.

Hej,

Jeg har et digitalt video kamera.
Som optager video i AVCHD format. (mhts,m2ts,ts)

Jeg vil nu gerne forsøge at lave nogle video hvor jeg kombinere flere klip.
evt. vil jeg gerne ligge noget tekst ind først, så man kan skrive lidt dato og begivenhed.

Nogen der ved hvilket video redigeringsprogram jeg skal bruge ?
Avatar billede besle Nybegynder
26. juni 2009 - 11:45 #1
Til start kan du da bruge Windows Movie Maker, som medfølger til alle Windows styresystemer. er det ikke nok, og du føler du vil ofre en del penge, så er det Sony Vegas, Eller Pinnacle studio du burde kiggepå skulle jeg mene.
Avatar billede RazzMaTaz Nybegynder
26. juni 2009 - 15:38 #2
Har prøvet Movie Maker, men den kan ikke bruges til mts filer.

"00133.MTS kan ikke importeres, fordi det codec, der skal bruges til at afspille filen, ikke er installeret på computeren. Hvis du allerede har forsøgt at hente og installere det codec, skal du lukke og genstarte Windows Movie Maker og derefter prøve at importere filen igen."

Har tydelig vis codec da jeg kan se filmen i afspiller.

Har kigget på http://avs4you.com/AVS-Video-Editor.aspx
Nogen der har erfaring med den ?
Avatar billede justrace Novice
26. juni 2009 - 16:13 #3
Kender ikke de 2 programmer, men til dit kamera vil jeg klart også anbefale Vegas Pro, som lige er kommet på gaden i version 9, med en masse gode forbedringer.
Der er selvfølgelig også Adobe Premiere Pro CS4, og begge programmer er i den dyre ende, men så får man altså også et rigtigt professionelt stykke software.

Vegas er den billigste af de 2, og ligger lige under 6 kilo.

Et rigtig godt alternativ, indtil man har fundet ud af om videoredigering er noget, så er der kun et, og det er Adobe Premiere Elements 7, som koster lige under 700,-, og kan sagtens klare de opgaver man vil kunne lære de første mange måneder.

Men, når du skal redigere HD-video som AVCHD, så kræver softwaren ganske enkelt minimum en 2,8 Ghz Core2Duo, og masser af RAM for at ville køre.
Avatar billede besle Nybegynder
28. juni 2009 - 15:43 #4
Ellers kan du hente et konverter program, som for eksempel Super (som er gratis) og bruge det til at konvertere filen til et brugbart format, som du så kan ligge i Movie Maker.

Link til Super: http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Avatar billede ham75 Praktikant
11. juli 2009 - 10:34 #5
Jeg har brugt Sony Vegas Movie Studio 9 platinum i prøve version (fuld version, men tidsbegrænset) og har tænkt mig at købe det. Det er udmærket til redigering af AVCHD filer fra mit Canon HF10 videokamera. Det er lidt svært at komme i gang med, men hvis du gider bruge lidt tid på "tutorials" og hjælp funktionen, så er programmet super.

Og det koster 85dollar på Sony's hjemmeside:

http://www.sonycreativesoftware.com/products/vegasfamily.asp

Det skal være platinum versionen idet den billigste ikke understøtter AVCHD.

Jeg prøvede første Pinnacle 12 ultimate, fordi jeg fik det med kameraet, men jeg droppede det, da det kørte meget ustabilt. Det fylder og kræver en del mere end Sony Vegas. F.eks. fylder Vegas 2-300MB på harddisken, mens Pinnacle 12 fylder næsten 3GB!! Jeg tror ikke Pinnacle kan meget mere af den grund.

Så min anbefaling er Sony Vegas Movie Studio 9 Platinum :-)
Avatar billede RazzMaTaz Nybegynder
20. august 2009 - 11:43 #6
Tak for kommentarer
Avatar billede 3katte Nybegynder
10. januar 2011 - 10:31 #7
Hej er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan få redigeret video/billeder jeg ved godt at der en masse redigeringsprogrammer her på nettet , men jeg er ikke så god til sådan noget med pc, eller måske nogen der kan fortælle mg hvordan man gør.Deter en vh1 videofil jeg skal ha redigeret. på forhånd tak.
Avatar billede RazzMaTaz Nybegynder
08. august 2013 - 12:57 #8
Lukker