Avatar billede buch73 Nybegynder
26. juni 2009 - 18:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HD3850 crasher

Hej

Åh, jeg er ved at være træt af ATI grafikkort. :-)
Synes aldrig jeg har haft problemer med Nvidia, men skal lige love for de sidste gange med ATI det giver problemer.
Nu har jeg købt et Sapphire DH3850 AGP kort til en ven.
Når jeg installerer driver til den, så siger den nogle gange at det ikke er den rigtige hardware jeg har til driveren.
Jeg har flere gange brugt et driver removal program og prøvet at installere de nyeste drivere 9.6 og også den driver der følger med på cd´en. Men der har jeg læst lidt på nettet om at den kan drille og at det hele hænger.
Hvad gør jeg lige?
Jeg kan godt starte i fejlsikret og normalt når den kun lige at komme ind i window, så rebooter den.
Har en PSU på 550W, hvor der står 450W som min.
Hvorfor pokker skal det bare drille sådan efterhånden?? :-) Undskyld, men synes bare det bliver værre og værre med alt det forskellige hardware og drivere.. :-)

MVH
Buch
Avatar billede buch73 Nybegynder
26. juni 2009 - 19:00 #1
Han kører XP.
Avatar billede justrace Novice
27. juni 2009 - 00:31 #2
Hvor du hentet driveren?
Avatar billede buch73 Nybegynder
30. juni 2009 - 15:59 #3
Jeg hentede først den seneste fra ATI hjemmeside. Derefter prøvede jeg med den cd driver der var med fra Sapphire. Nok halvandet år gammel. Heller intet held, comp rebooter hver gang den kommer ind i windows. Så prøvede jeg den nyeste fra Sapphire´s hjemmeside, tror måske det var den der virkede nogenlunde. Jeg har fået gang i den nu og den går ikke ned, men kan ikke komme ind i ATI´s radeon "menu" , kan ikke lige huske hvad den hedder nu. Men når man højreklikker på skrivebordet, får jeg kun windows indstillinger og der sker ikke spor ved at trykke på ATI detaljere oplysninger og hvor jeg kan sætte indstillingerne.
Avatar billede justrace Novice
30. juni 2009 - 17:00 #4
Ved ikke hvad det kan skyldes, men prøv at afinstaller alt der har med kortet at gøre, og kør denne bagefter: http://www.sapphiretech.com/archive/drivers/9-6_agp-hotfix_xp32_dd_ccc_20090616_2444.zip