Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. juli 2009 - 14:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overflytning til ny udgave

Jeg har en gammel C5 light 1.80 som jeg skal have over på en vista 64 bit.

Jeg regner med at løsningen er at købe den nyeste version af C5 light og så importere de gamle datafiler, da 1.80 er et 16 bit program og derfor på ingen måde kan afvikles på 64 bit...

Nogle forslag til hvordan jeg bør gribe dette an?
Avatar billede kgm Praktikant
02. juli 2009 - 14:26 #1
Få din forhandler til at opgradere den på en XP frem til seneste version...

Det skulle være lige til...

/Kenneth
Avatar billede glconsult Nybegynder
02. juli 2009 - 14:31 #2
Du skal desværre igennem flere "dataopdateringer" før du ender med at have dine data med over i nyeste C5 version, idet kravet for at konvertere til C5 2008 er en 4.0 SP1.
Kravet for en C5 4.0 SP1 er en C5 4.0
Kravet for en C5 4.0 er en version 3.0
Kravet for en C5 3.0 er enten en vers. 1.8, 2.0 eller 2.10.
Det nemmeste er at kontakter din C5forhandler/partner, der har alle disse versioner og derfor kan køre dine data igennem alle disse konverteringer for til sidst at ligge dem ind i en ny C5 installation hos dig.
Alternativt kan du "starte på en frisk" og kun hive stamdata og åbningstal med over i din nye C5.
mvh. Gitte Lützen