Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
03. juli 2009 - 06:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

4200rpm til 5400rpm til 7200rpm?

Hejsa

Jeg har en bærbar der kun har en HD med 4200rpm
Ville jeg kunne mærke nogen forskel ved at skifte til 5400 eller endnu bedre 7200??

Jeg tænker på daglig brug og hvad jeg nu kan nu kan finde ud af bruge den Sony Vaio VGN-FW21Z til

Og hvor kan jeg finde en meget billig 7200rpm som passer min Sony har tænker jeg på tilslutningen.

Det skal være min. 250gb men gerne højere, og med billig tænker jeg på den gode side af 1000 kr.

Jeg kan ikke finde ud af og søge rigtig på edbpriser når jeg søger denne slags HD
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
03. juli 2009 - 06:57 #1
jeg vil sige at 4200 rpm er lidt lavt, men på edb priser kan du finde en 5400rpm eller en 7200, skifter du fra 4200rpm til 7200 vil du godt kunne mærke en forskel - du skal søge efter 2,5" harddisk
Avatar billede justrace Novice
03. juli 2009 - 07:32 #2
... og du vil også opleve en anden forskel, nemlig mere støj da en 7200 larmer noget mere, og den udvikler også mere varme, som også vil øge støjniveauet da blæseren vil køre meget mere.

Jeg vil ikke anbefale dig at gå højere end 5400.

Du skal også være klar til at miste din recovery partition, hvis du skifter harddisken. Der findes software til at klone en harddisk med, men min erfaring siger at det ikke altid virker med recovery-partitioner.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2009 - 08:39 #3
... og batteritiden bliver mindre.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
03. juli 2009 - 19:48 #4
Jamen vil man mærke noget i hastighed ved normal brug??
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
03. juli 2009 - 20:01 #5
så som internet surfing osv, der vil du ikke mærke en stor forskel, min stationær har 7200 - og min bærbar her har 5400 rpm, jeg kan kke mærke forskel.
Avatar billede mrtn Nybegynder
03. juli 2009 - 22:09 #6
#2 og #3. Ikke enig.

Prøv at læse denne artikel (jeg ved godt at den ikke er helt ny, men...):
http://www.tomshardware.com/reviews/notebook-hard-drive,2006.html

Skifede selv fra et 5400 drev til en Seagate Momentus 7200.3. Og hold da k.... Det gav meget performance forbedring...
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
06. juli 2009 - 20:46 #7
Den side du referere til virker ikke. Postere du den ikke lige igen??
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
16. juli 2009 - 21:26 #8
ikke svar nok. så jeg lukker