Avatar billede neo100 Nybegynder
03. juli 2009 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Export af stamdata fra Attain

Hej. Jeg har brug for at exportere debitor og kreditorstamdata fra en Navision Attain. Er der nogen her der kan hjælpe?

Helt præcist har jeg brug for debitor kontonr. adresse og momsnummer samt kreditor kontonr., adresse og betalingsinformationer.
Avatar billede didb Nybegynder
03. juli 2009 - 14:26 #1
Hej Neo

Det nemmeste er nok at gå i objektdesigner, (Shift + F12).
Find tabel 18 og 23 og tryk på Run.

Herefter markerer du alt (Ctrl+A) og kopierer det over i Excel. Ctrl + C i Navision, og Ctrl + V i Excel.
herefter kan du slette de info i Excel du ikke skal bruge.

Men pas på med at rette eller slette noget i Navision.

//Didb
Avatar billede neo100 Nybegynder
03. juli 2009 - 15:28 #2
Tak det var lige det jeg søgte. Ihvertfald på debitor siden. På kreditorsiden mangler jeg stadig bankoplysninger, såsom betalingsmåde, reg. nr. bankkontonr, PBS nr. mv.Kan du hjælpe med det?
Avatar billede neo100 Nybegynder
03. juli 2009 - 16:14 #3
Ahh tabel 288 indeholder resten jeg skal bruge.
Avatar billede didb Nybegynder
03. juli 2009 - 19:02 #4
Ja, alle informationer er der :-)
Avatar billede cpfrande Nybegynder
07. juli 2009 - 10:00 #5
Halløjsa,

Jeg vil dog passe på lidt på med blot at bruge den omtalte metode.

Ja, den virker som sådan godt, men alle data i de underliggende tabeller tilknyttet debitor/kreditor kommer IKKE med.

Dvs. du kan have data på din debitor, som ikke stemmer overens med data placeret i underliggende tabeller, som der er relation til.

Det vil derfor fremadrettet kunne give en del problemer med hensyn til f.eks. bogføring, da du måske vil få fejl, på fejl, på fejl...

Vær derfor helt sikker på, at du får alle data med !!