Avatar billede hjaelpmac Nybegynder
03. juli 2009 - 16:18 Der er 2 kommentarer

Downloadede programmer til Mac

Hej
Jeg har lige købt mig en mac, min første, og har nogle problemer med det.

Jeg har downloaded en række programmer, som står i mappen "overførsler". Men kan man, ligesom i windows, ikke smide et ikon på skrivebordet for eksempel, så det er hurtigere at finde. Hvis ja, hvordan?
Avatar billede schaefner Juniormester
03. juli 2009 - 16:26 #1
Du kan godt lave en genvej. Træk ikonet fra mappen til skrivebordet mens du holder Command+Alt nede, så laver den en genvej. Du kan også højreklikke på ikonet og vælge "Opret henvisning".

Du kan selvfølgelig også bruge Docken :)
Avatar billede schaefner Juniormester
03. juli 2009 - 16:33 #2
Men jeg vil nu flytte programmer til mappen Programmer først, så er der lidt styr på det :)

De fleste programmer til Mac downloades som DMG-arkiver. De skal selvfølgelig åbnes og indholdet installeres eller flyttes til programmer før du laver genveje.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Disk_Image