Avatar billede Vase Praktikant
04. juli 2009 - 19:58 Der er 13 kommentarer

Bootmgr-fejl

Hej!

Min Toshiba Equium L40 er gået ned med en "Bootmgr is missing"-fejl, og jeg har derfor ingen mulighed for at starte systemet og få kontakt til harddisken.

Jeg har de originale Vista 32-bit (Toshiba) installations cd'er, men det eneste de tilbyder er at slette harddisken.

Nogen der har nogle gode ideer?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. juli 2009 - 20:29 #1
Hvad står der helt præcist, når du booter op på din installations-dvd?

Har du ingen mulighed for repair?
Avatar billede Vase Praktikant
04. juli 2009 - 21:25 #2
Den starter bare et såkaldt "gendannelse hjælpeprogram", hvor eneste valgmuligheder er at vælge sprog, hvorefter den advarer om at harddisken vil blive slettet ifald man fortsætter.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. juli 2009 - 08:27 #3
Hold F8 nede mens computeren genstarter og du skulle gerne få Advance Boot Options.

Her kan du vælge at lave en repair.
Avatar billede Vase Praktikant
05. juli 2009 - 11:03 #4
Har jeg prøvet, det giver bare følgende muligheder:

Safe mode
Safe mode with networking
Safe mode with command prompt
Enable boot logging
Enable low-resolution video
Last known good configuration
Directory services restore mode
Debugging mode
Disable automatic restart on system failure
Disable driver signature enforcement
Start windows normally
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. juli 2009 - 12:31 #5
Så må du låne en Vista-dvd og boote op på den
Avatar billede Vase Praktikant
05. juli 2009 - 15:55 #6
Er der ikke andre muligheder?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. juli 2009 - 17:28 #7
Du kan prøve denne guide:

http://helgec.dk/vista-recovery.html
Avatar billede Vase Praktikant
19. juli 2009 - 14:33 #9
Tak for links!

Fik lavet en recovery cd, som virkede.

Desværre gav de mange efterfølgende start repairs jeg kørte intet resultat -stadig samme bootmgr-fejl og kan kun boote via cden.

Nogen ideer?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. juli 2009 - 17:45 #10
Så er din hdd muligvis beskadiget.

Boot op på recovery-cd'en og vælg Command Prompt

Skriv c: og Enter for at skifte til din primære partition (hvis ikke det er c, så udskift selv bogstavet).

Skriv chkdsk /f /r og Enter

Når den er færdig prøv endnu en repair og se om den vil starte op.
Avatar billede Vase Praktikant
19. juli 2009 - 19:43 #11
Chkdsk/f/r giver følgende resultat:

"The type of the file system is NTFS. Cannot look current drive.

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another process. Chkdsk may run if this volume is dismountet first. All opened handles to this volume would then be invalid. Would you like to force a dismount on this volume? <y/n>"
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. juli 2009 - 19:51 #12
Avatar billede Vase Praktikant
02. august 2009 - 17:39 #13
havde jeg desværre heller ikke meget held med..