Avatar billede NetMaster94 Nybegynder
04. juli 2009 - 23:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søgning efter computere på netværket virker ikke.

Hej

Jeg har et problem med mine computere, når jeg prøver på at søge efter en computer på mit netværk (CTRL+WIN+F), får jeg dette frem "Active Directory-domænetjenesterne er ikke tilgængelige i øjeblikket". Jeg har prøvet på at google det men desværre var der ikke noget der hjalp. Men jeg har fået af vide at det har noget med  min routers indbygget firewall at gøre.

Er der en eller anden port jeg skal åbne for før det virker??
Avatar billede a1a1 Novice
05. juli 2009 - 00:18 #1
muligvis..
måske lidt hjælp her:

http://www.microsoft.com/smallbusiness/support/articles/ref_net_ports_ms_prod.mspx#EZUAG

"routers indbygget firewall"
kører du trådløs så har man "normalt" ikke adgang til resten af lokal nettet
Avatar billede useless101 Nybegynder
07. juli 2009 - 08:02 #2
Hej

Jeg oplever samme problem i dag med min HP Color Laserjet CP1217. Jeg har ikke haft problemer før, og kører desværre ikke med trådløs printer, men med "gammeldags" ledning. Så i mit tilfælde kan det vel ikke være routerens indbyggede firewall, der skaber problemet.

Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
16. juli 2009 - 12:08 #3
Er det evt en firma pc du bruger hjemme?
Avatar billede useless101 Nybegynder
18. juli 2009 - 11:02 #4
Nej, det er en privat pc. Og det er i mellemtiden lykkedes mig at løse problemet. Det tog 2 timers telefonisk kommunikation med HP's supportafdeling, som var meget flinke, men som ikke havde oplevet problemet før. Så vi igennem 117 forskellige ting, før jeg endte med at geninstallere printeren. Og det hjalp sørme. :-)
Avatar billede NetMaster94 Nybegynder
26. maj 2011 - 18:09 #5
Tak.