Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
05. juli 2009 - 15:25 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvad rør sig i PHP verdenen? (PHP job søgning)

Efter at have arbejdet med andre ting i et stykke tid, er jeg nu i gang med at søge job som PHP programmør. Jeg har tidligere arbejdet som Delphi programmør, og har brugt en del af min fritid de sidste 6 år på PHP.

Problemet er nu, at det som jeg har lavet i PHP, har jeg lavet alt helt fra bunden af, så jeg kender ikke så meget til hvad større firmaer bruger af frameworks, programmer og teknologier til udvikling.

Hvad jeg har brug for, er en liste over PHP/MySQL/HTML relaterede teknologier som jeg kan undersøge, blive ekspert i og skrive på mit CV.

Indtil videre har jeg følgende (som jeg selv mener jeg er rimelig skrap til);
PHP
MySQL
JavaScript
HTML
CSS
AJAX
Adobe Dreamweaver

Jeg har hørt lidt om Ruby on Rails og Zend, er de to ting noget der er værd at undersøge?

Point bliver fordelt mellem de bedste forslag, så svar med det samme.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 16:34 #1
Ruby on Rails er jo som navnet antyder Ruby ikke PHP !
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 16:37 #2
Du skal vel kigge lidt på:
  OOP i PHP
  Pear
  MVC
  ZF og/eller Symfony
  Nogle af de mere gængse PHP apps (Typo3, Drupal, Joomla, Xoops etc.) *

*) Fordi en betydelig del af PHP arbejde vil nok være udvikling af moduler til sådanne fremfor development fra scratch.
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
05. juli 2009 - 16:56 #3
Heh, det viser bare hvor meget styr jeg har på udviklings verdenen i øjeblikket... Af en eller anden grund var jeg sikker på at Ruby on Rails var en del af PHP :)

Tak for de andre forslag. OOP har jeg arbejdet med i mange år, det skal selvfølgelig med på listen.
Avatar billede coderdk Praktikant
05. juli 2009 - 19:57 #4
Mht. frameworks, kan til Symfony og ZF tilføjes Kohana (og vel CodeIgniter, som Kohana er bygget på).

Hvis du bør i københavnsområdet, er du da også velkommen til at sende dit CV til karriere@natur-energi.dk ;)
Avatar billede Lowenti Nybegynder
06. juli 2009 - 09:11 #5
Jeg bruger ZEND og det syntes jeg er fantastisk at programmerer I..
Dels fordi den selv kommer med foslag, dels fordi den siger fejl, som hvis man skrev i word..
Og fordi den giver de forskellige koder farve.. F.eks. er alt CSS lyserødt.. :)
Og sidst men ikke mindst, du er logget på ftp-serveren hele tiden, så når du gemmer i zend kan du se det på din side med det samme..

Jeg har prøvet dreamweaver, men det er jeg slet ikke lige så glad ved som Zend..
Igen er det altid smag og behag..
Avatar billede coderdk Praktikant
06. juli 2009 - 11:00 #6
@Lowenti - Du snakker om IDE'er, vi snakker om frameworks :P
Avatar billede Lowenti Nybegynder
07. juli 2009 - 11:52 #7
Sorry...
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
07. juli 2009 - 19:33 #8
@Coder: Jeg søger job i England hvor jeg bor, så ingen CV til dig i denne omgang :P

I øvrigt var mit spørgsmål rimeligt bredt formuleret omkring hvad der rør sig i PHP verdenen, ikke bare frameworks og jeg nævner selv Dreamweaver og Zend i mit oprindelige spørgsmål, så tak for dit input Lowenti :)

Jeg har i mellemtiden fået installeret en gang Apache, MySQL og Typo3 på min PC, og jeg er godt i gang med at få styr på dette.

Andre forslag til hvad jeg skal undersøge nærmere er stadig velkomne, jeg lader spørgsmålet stå åbent i nogle dage endnu. Coder og arne_v smider i lige et svar, så i kan få del i pointene når de skal uddeles?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2009 - 19:43 #9
svar
Avatar billede coderdk Praktikant
08. juli 2009 - 00:05 #10
Måske i forbindelse med HTML/Javascript/Ajax du skulle kigge på jquery også? :)
Avatar billede Lowenti Nybegynder
19. juli 2009 - 01:38 #11
Tak for point alligevel.. Når jeg nu ikke kunne komme med noget godt svar.. :(
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
20. juli 2009 - 17:08 #12
Jeg bad jo specifikt om input vedr. Zend, så dit svar var helt fint :)

Takker igen for alle svarene.