Avatar billede fez0 Nybegynder
08. juli 2009 - 10:36 Der er 20 kommentarer

Windows Vista tænker og tænker..?

Hejsa

Har fået en splinterny XPS fra Dell med vista.

Jeg synes, at min harddisk hele tiden tænker, også selvom jeg bare er på skrivebordet hvor musen er stille?

Jeg har godt nok noget norton kørende i nederst højre hjørne, men den kan da ikke blive ved hele tiden med at tænke, og det burde da ikke være norton?

Udover det, synes jeg at den konstante "tænkning", virker det som om, at den optagere mere og mere harddisk plads?

Er der på nogen måde man kan se, at der noget der kører i baggrunden, som ikke burde?

PS. Windows update kører ikke.
Og har den der widget der viser, hvor meget cpu der brugt.. Den venstre viser 01 - 03 % (CPU USAGE vidst) og den til højre, som jeg ikke ved hvad betyder vi, svinger mellem 30 og 40 %.

Håber der nogen der har et smart trick eller noget til at løse mit problem.

Tak for jeres tid
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juli 2009 - 10:43 #1
Det er bare Vista, der indexere din hdd.

Du kan slå det fra ved at vælge Egenskaber for din harddisk og generelt, fjern fluebenet ud for Indekser dette drev for hurtigere søgning
Avatar billede fez0 Nybegynder
08. juli 2009 - 10:45 #2
Gør det nogen mærkbar forskel?
tak for hurtig svar...
Avatar billede fez0 Nybegynder
08. juli 2009 - 10:46 #3
hader bare den tænkelyd og synes ikke den burde være der når musen bare er på skrivebordet :-)
Avatar billede b-and Novice
08. juli 2009 - 11:36 #4
Var du på nettet inden du satte sikkerhed på??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juli 2009 - 12:01 #5
Jeg har selv slået det fra, da jeg ikke søger ret ofte. Men det er jo en smagssag.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
08. juli 2009 - 12:10 #6
Vista tænker? Næ, det tror jeg ikke, du. :op

Men som thesheriff siger, er det sikkert fordi Vista indexerer din harddisk. Det tager lidt tid at komme det hele igennem, men på et tidspunkt vil den holde op.
Det er en smagssag om du vil have hele harddisken indekseret. Du kan også vælge hvilke mapper der skal indekseres (f.eks. dine dokumenter) under "Indekseringsindstillinger".
Avatar billede fez0 Nybegynder
08. juli 2009 - 18:02 #7
allright, jeg tjekker lige det der indekseringshalløj når jeg kommer hjem. ser ud som om jeg ikke skal bruge det..

Vidste bare jeg skulle holde mig til MAC.. hehe
tak so far

b-and

Ja det var jeg..
Avatar billede b-and Novice
08. juli 2009 - 18:30 #8
Blot for at være på den sikre side - så kør lige følgende:

Hent CCleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Start > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart.

Hent Malwarebytes Anti-Malware www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe og tryk på Kør

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig.  Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.  Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

OBS!!  Ovenstående scanning skal foretages som enkelt scanning for samtlige brugere på maskinen - det vil sige, at der skal logges ind på hver enkelt bruger og køres en scanning…

Kopier loggen herind, og så træffer vi beslutning om hvad der videre skal ske…
Avatar billede fez0 Nybegynder
08. juli 2009 - 18:46 #9
Allright, jeg melder tilbage sent på aftenen, og tak. Det en splinter ny XPS'er, men vi kan da ligesågodt få det gjort. så vi sikre.

Synes nemlig også det lidt sært, at det som om min harddisk bliver proppet til med alt muligt uden jeg ved det? havde 635 og i løbet af en dag til halvanden har jeg nu kun 628... Det eneste jeg har gjort det er, at jeg har installeret og afinstalleret the sims et par gange for at få lortet til at virke. Men har droppet det hele.

vender tilbaws
Avatar billede fez0 Nybegynder
08. juli 2009 - 22:50 #10
Malwarebytes' Anti-Malware 1.38
Database version: 2394
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

mbam-log-2009-07-08 (22-44-06).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 208389
Tid tilbagelagt: 25 minute(s), 54 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede b-and Novice
09. juli 2009 - 10:54 #11
Kør en tur mere med Malwarebytes Anti-Malware - men denne gang så lad den fjerne det den finder.
Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

Hent og installer denne scanner > SUPERAntiSpyware her:
http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer programmet og lad det opdaterer > klik på > Check for updates/Tjek for opdateringer.
Efter opdateringen, luk programmet.
Under installationen vil du blive spurgt om din mail adresse, det er helt frivilligt om man vil videregive den

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Start superantispyware, klik på Check for updates.
Klik på Scan your Computer, sæt flueben i de drev der skal scannes. (Fixed disk betyder harddisk)
Flyt prikken til Perform complete scan og klik på Næste, så kører scanningen.

Når den er færdig kommer der et vindue med en opsummering, klik på OK, klik så på næste og så på Udfør.

Der kommer et vindue med Quarantine and removal Complete, klik på OK, klik på Udfør.
Luk programmet, genstart normalt.
---------------------------------------
Start SuperAntiSpyware igen, klik på Preferences, skift til fanebladet Statistics/Logs, i vinduet dobbeltklikker du på SUPERAntiSpyware Scan Log, og gemmer den på skrivebordet.

1. Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet.

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind.

6. Hvis du ikke selv vælger at gemme loggen på skrivebordet, bliver den automatisk gemt på destinationen: C:/Programmer/hijackthis.log hvor du senere kan finde den.

http://sptlarsenserious.googlepages.com/HJT-sfx.exe

Send så hijackthis loggen herind, sammen med Malwarebytes Anti-Malware loggen, og en Superantispyware log. Fortæl også hvordan computeren kører nu.
Avatar billede fez0 Nybegynder
18. juli 2009 - 20:18 #12
MALLWARE LOG:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.38
Database version: 2394
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

mbam-log-2009-07-18 (19-28-15).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 224944
Tid tilbagelagt: 45 minute(s), 33 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede fez0 Nybegynder
18. juli 2009 - 20:19 #13
SUPERANTI SPYWARE LOG:

SUPERAntiSpyware Scan Log
http://www.superantispyware.com

Generated 07/18/2009 at 07:58 PM

Application Version : 4.26.1006

Core Rules Database Version : 4003
Trace Rules Database Version: 1943

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 00:18:23

Memory items scanned      : 126
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 5780
Registry threats detected : 0
File items scanned        : 32795
File threats detected    : 179

Adware.Tracking Cookie
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@advertising[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@ad.ad-srv[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@ad.yieldmanager[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@adsby.webtraffic[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@bluestreak[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@eaeacom.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@247realmedia[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@2o7[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@ad.yieldmanager[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@ads.overclock[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@adtech[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@apmebf[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@at.atwola[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@atdmt[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@atdmt[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@bluestreak[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@burstnet[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@collective-media[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@doubleclick[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@ehg-techtarget.hitbox[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@kontera[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@hitbox[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@imrworldwide[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@maxis.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@mediaplex[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@msnportal.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@questionmarket[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@revsci[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@sales.liveperson[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@sales.liveperson[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@smartadserver[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@specificclick[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@statcounter[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@tacoda[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@tradedoubler[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@track.adform[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@track.adform[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@tribalfusion[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@www.burstnet[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\fez@xiti[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ads.pointroll[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ads.pointroll[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@advertising[5].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@advertising[6].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@advertising[4].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@imrworldwide[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@collective-media[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@2o7[5].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@specificclick[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@at.atwola[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@at.atwola[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@casalemedia[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@specificmedia[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@www.burstnet[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@hi3dk.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adserver.adservinginternational[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ad.yieldmanager[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@serving-sys[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ad.yieldmanager[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@tradedoubler[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adtech[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adtech[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adtech[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@statse.webtrendslive[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adviva[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adviva[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@atdmt[7].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@track.dhl-usa[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@atdmt[5].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@track.dhl-usa[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adbrite[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@atdmt[6].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@bluestreak[5].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@bluestreak[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@eas.apm.emediate[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@billigespil.adservinginternational[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@track.adform[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@clicksor[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@tribalfusion[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@tribalfusion[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adbrite[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@track.adform[4].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adbrite[4].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@www.w3counter[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@www.googleadservices[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ad1.emediate[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@revsci[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@revsci[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ads.nextmint[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@statcounter[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@eaeacom.112.2o7[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@adserver3.openadex[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@server.iad.liveperson[4].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ads.nextmint[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@server.iad.liveperson[5].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@msnportal.112.2o7[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ads.ookla[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@revenue[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@www.buyawebsitetraffic[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@2o7[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@2o7[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ads.overclock[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@advertising[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@advertising[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@advertising[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@apmebf[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@aller.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@atdmt[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@apmebf[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@apmebf[4].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@atdmt[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@atdmt[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@banner2.gratis-ting[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@billigespil.adservinginternational[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@bluestreak[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@bluestreak[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@bravenet[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@bs.serving-sys[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@bs.serving-sys[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@burstnet[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@cgm.adbureau[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@casalemedia[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@cbcnewmedia.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@chitika[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@chitika[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@clickshift[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@eaeacom.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@dmtracker[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@doubleclick[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@doubleclick[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@e-2dj6wjlysldpafo.stats.esomniture[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@eas.apm.emediate[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@eas4.emediate[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@fastclick[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@fastclick[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ie-stat.bmmetrix[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@ilead.itrack[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@imrworldwide[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@interclick[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@interclick[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@maxis.112.2o7[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@maxis.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@media.photobucket[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@mediaplex[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@mediaplex[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@mediaplex[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@msnportal.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@myroitracking[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@politiken.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@revsci[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@sales.liveperson[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@sales.liveperson[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@smartadserver[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@server.iad.liveperson[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@server.iad.liveperson[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@serving-sys[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@smartadserver[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@statcounter[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@socialmedia[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@specificclick[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@specificmedia[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@spiseliv.adservinginternational[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@statse.webtrendslive[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@tacoda[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@tacoda[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@teliasonera.112.2o7[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@teliasonera.112.2o7[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@tribalfusion[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@track.adform[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@track.adform[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@tradedoubler[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@upclick[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@xiti[1].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@xiti[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@xiti[3].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@xiti[4].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@zedo[2].txt
    C:\Users\Fez\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\fez@zedo[3].txt
Avatar billede fez0 Nybegynder
18. juli 2009 - 20:19 #14
HIGHJACK THIS LOG:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.135\ccSvcHst.exe
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files (x86)\SUPERAntiSpyware\SUPERANTISPYWARE.EXE
C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanlu.exe
C:\Windows\SysWOW64\Ctxfihlp.exe
C:\Windows\SysWOW64\CTXFISPI.EXE
C:\Program Files (x86)\Dell DataSafe Online\DataSafeOnline.exe
C:\Program Files (x86)\Dell Support Center\bin\sprtcmd.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Windows\SysWOW64\conime.exe
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~2\Java\jre6\bin\ssvagent.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.fordvehicles.com/cars/mustang/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.135\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.135\IPSBHO.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.135\coIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Program Files (x86)\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanlu.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\Windows\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [Dell DataSafe Online] "C:\Program Files (x86)\Dell DataSafe Online\DataSafeOnline.exe" /m
O4 - HKLM\..\Run: [DellSupportCenter] "C:\Program Files (x86)\Dell Support Center\bin\sprtcmd.exe" /P DellSupportCenter
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files (x86)\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: EA_RESTART_001.lnk = C:\Users\Fez\AppData\Local\Temp\AutoRun.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O18 - Protocol: symres - {AA1061FE-6C41-421F-9344-69640C9732AB} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.135\coIEPlg.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files (x86)\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe (file missing)
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Creative ALchemy AL1 Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files (x86)\Common Files\Creative Labs Shared\Service\AL1Licensing.exe
O23 - Service: Creative Audio Engine Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files (x86)\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CTAELicensing.exe
O23 - Service: Creative Audio Service (CTAudSvcService) - Creative Technology Ltd - C:\Program Files (x86)\Creative\Shared Files\CTAudSvc.exe
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Norton Internet Security - Symantec Corporation - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.135\ccSvcHst.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (DellSupportCenter) (sprtsvc_DellSupportCenter) - SupportSoft, Inc. - C:\Program Files (x86)\Dell Support Center\bin\sprtsvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Dell Wireless WLAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\Windows\System32\WLTRYSVC.EXE (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 8954 bytes
Avatar billede fez0 Nybegynder
18. juli 2009 - 21:06 #15
Synes stadig den bare tænker og tænker?

Har fjernet det der indeksering.
Avatar billede fez0 Nybegynder
18. juli 2009 - 22:25 #16
Nej det nok bare mig, synes den er stoppet....

men gerne en feedback på mine logs tak. Kunne være super
Avatar billede fez0 Nybegynder
18. juli 2009 - 22:55 #17
MEN har gjort mig bemærket, at det som om der noget der bliver installeret på min harddisk uden jeg ved det. Det som om jeg taber diskplads hele tiden. Igår havde jeg hvertfald 605gb... tændte computeren idag.. 600GB stod.. nu et par timer efter 598GB.. hvad sker der?? :(
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juli 2009 - 11:54 #18
Logsne er OK.
Avatar billede b-and Novice
19. juli 2009 - 12:09 #19
Du kan prøve følgende, men jeg har nu ikke den store tiltro til scanningen.

Vælg det rigtige styresystem og kør denne scanning.

Til XP styresystem:
Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart…

Til Vista styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart…

- ooOoo -

Ingen installations CD:
Kør sfc /scannow og se hvad der sker...

Virker det ikke (programmet vil have en CD), så søg efter folderen i386.
Er den der ikke, så må du låne en CD (Samme XP/Vista version).

Er i386 til stede:
[Start] [Kør] [Regedit]
Find nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup
Findes "SourcePath" i vinduet til højre, så dobbeltklik på den og tilpasVærdidata  til f.eks. C: (hvis det er der i386 er).

Findes Sourcepath ikke, så højreklik på "Setup" (venstre vindue) og opret en ny "Strengværdi", døb den "SourcePath" og tilpas "Værdidata" (med stien til i386)

Afslut Regedit og genstart computeren.

Da det er en ny maskine som jeg opfatter det - så kan du vende problemstillingen med Dell supporten, jeg har ikke flere skud i bøssen.
Avatar billede fez0 Nybegynder
23. juli 2009 - 16:12 #20
DÅÅÅÅÅÅHHH! Efter en lille hurtig google søgning fandt jeg frem til at det den skide system restore der er i vista der tænker og æder al min plads. Har slået den fra og fået mine 60 gb tilbage ca.

ja TAK!