Avatar billede sky_witch Nybegynder
08. juli 2009 - 13:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NetGears Router lukker mig ude?

Hej alle,

Jeg sidder med et lille problem, jeg har to bærbar(en HP pavillion dv6565 og en Dell) som begge har fungeret fint med mit trådløse net, HP´en hoppede på nettet med det samme jeg loggede ind i windows, mens Dell´en gerne ville have at jeg reparede forbindelsen inden jeg kunne bruge den, dette blev mit kæreste en smule træt af, da det er hende der bruger den computer. Jeg valgte så at resette begge mine routere(Fullrates Zyxel og min netgear wpn824 v2), og endte op med det resultat at ingen af de to bærbar nu vil gå på nettet. Eneste ting jeg får at vide er at netværket ikke er identifiseret. Det virker som om at routeren lukker mig ude, da jeg heller ikke kan få lov at logge ind i den, siger forkert adresse osv. har prøvet med www.routerlogin.com, som har virket før samt www.routerloing.net som skulle være den defaulte adresse. Begge bærbar har fundet mit netværk, og kan fortælle mig at der er fundet trådløs net, men nægter bare at gå på det.. suk...

Nogen der har nogen gode ideer?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juli 2009 - 13:34 #1
Avatar billede sky_witch Nybegynder
08. juli 2009 - 17:32 #2
nåede ikke at se dit svar inden den røg på format C.. bah, blir så hurtig irriteret på sådan noget trådløs skidt her, nu vil tiden vise om det har virket, hvis ikke, vil jeg afprøve dit råd her.
Avatar billede sky_witch Nybegynder
08. juli 2009 - 18:16 #3
har kigget på dit forslag, og må meddele at dette ikke ser ud til at virke, lige nu vil min bærbar ikke engang finde netværket, så derfor vil den heller ikke logge på routeren. Dell bærbaren som er den jeg skriver fra nu, er kun på nettet fordi vi også har noget mobilt bredbånd som vi bruger uden for huset. Da den derfor ikke er i forbindelse med den faste router går jeg derfor udfra den heller ikke kan logge på husets router, for den vil den nemlig heller ikke. Får bare at vide at siden ikke kunne åbnes.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juli 2009 - 18:32 #4
Har du installeret ALLE drivers efter formatering?

Kan du komme på nettet via Zyxel routeren (med patchkabel)?
Avatar billede sky_witch Nybegynder
08. juli 2009 - 19:14 #5
Eftersom nettet ikke virker har jeg ikke kunne installer ALLE drivers igen, men har dog fået nettet til at virke nu, med kabel. Mit trådløse net bliver ved med at side at det ikke kan identificers.. TheSheriff, har du ikke en msn eller noget? Hvis du har tid altså?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juli 2009 - 19:34 #6
Jeg bruger ikke msn eller lignende...

Når du har opdateret alle drivers og OS, så nulstil din Netgear (der er sikkert en reset knap bag på - se i manualen).

Brug en af dine pc'ere og kobel den på Netgear routeren via patchkabel. INGEN forbindelse til Zyxel/Internet/LAN.

Log på Netgear routeren (sikkert via 192.168.1.1 - se manualen) og giv den manuelt en ip, der ligger uden for din Zyxel's dhcp-scope (det område som der automatisk bliver tildelt ip-adresser i).

Slå derefter dhcp server fra på Netgear routeren.

Derefter sættes patchkabel fra Zyxel i LAN port 1 på Netgear routeren.

Nu kan du logge på din Netgear vha. den ip du gav den tidligere og opsætte trådløs sikkerhed (husk WPA2).
Avatar billede sky_witch Nybegynder
08. juli 2009 - 20:19 #7
Har prøvet det heeeeele nu.. og VUPTI.. tror nettet virker nu.. tør næsten ikke lave en genstart.. Takker for hjælpen TS :) kan du gøre så jeg kan gi dig nogen point? :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juli 2009 - 20:21 #8
Jeg kan lægge et "svar" som du kan acceptere :)