Avatar billede obmm Nybegynder
09. juli 2009 - 16:20 Der er 11 kommentarer

Spyware/Virus computer kan ikke gå på nettet og der er skrevet med røde typer på skrivebord Spyware mm.

Min PC er helt klart angrebet af et eller andet, der er masser af tekst henover skrivebordet der fortæller at der er angreb af spyware og at mit virus/spyware program skal opdateres, men der er tilsyneladende lukket for alle muligheder jeg havde AVG 8,5 installeret og det kan jeg ikke få lov til at køre, hvad gør jeg.Kan som sagt IKKE komme på nettet..
Avatar billede b-and Novice
09. juli 2009 - 16:28 #1
Hvis du ikke kan komme på nettet - så må du hente nedenstående programmer på en "rask" maskine og kopierer dem over på den "angrebne" maskine…

Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Du skal ikke køre programmet endnu.

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Start så CCleaner > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart…

Hent Malwarebytes Anti-Malware www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe og tryk på Kør

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig.  Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.  Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

OBS!!  Ovenstående scanning skal foretages som enkelt scanning for samtlige brugere på maskinen - det vil sige, at der skal logges ind på hver enkelt bruger og køres en scanning…

Kopier indholdet herind…

-ooOoo-

Hent Combofix, og gem den på dit skrivebord:

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/Beta/ComboFix.exe

Luk alle andre vinduer ned.

Kør så combofix.exe, og følg anvisningerne.

Vigtigt-> Deaktiver dit antivirus/antispyware program. Da det/de kan "forstyrre" og konflikte med Combofix, eller fjerne vigtige Combofix filer, hvilket kan få computeren til fryse.

Du må ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.

Når Combofix er færdig, og efter det (muligvis) har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som ligger her C: Combofix txt

Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind

-ooOoo-

1. Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet.

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind.

6. Hvis du ikke selv vælger at gemme loggen på skrivebordet, bliver den automatisk gemt på destinationen: C:/Programmer/hijackthis.log hvor du senere kan finde den.

http://sptlarsenserious.googlepages.com/HJT-sfx.exe

OBS!!  Da renseprogrammer af mange sikkerhedsprogrammet vil blive opfattet som infektioner - er det en god idé at afbryde sikkerhedsprogrammerne under installation og scanninger…

Og der er frit slag for logløsere efterfølgende!!
09. juli 2009 - 16:28 #2
For 154'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
09. juli 2009 - 16:29 #3
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

PS: Omtalte programmer må du hente via en anden PC og overføre med passende medie til den 'syge' PC ...
09. juli 2009 - 16:30 #4
10 sek. *S*
Avatar billede obmm Nybegynder
09. juli 2009 - 19:54 #5
Har lidt problemer med overhovedet at få lov til at installere pogramerne, kan kun lade sig gøre i fejlsikret tilstand og jeg er lidt i tvivl om det er ok??
09. juli 2009 - 19:55 #6
... gør (foreløbig) det du kan...
Avatar billede obmm Nybegynder
09. juli 2009 - 19:55 #7
Ups, Windows XP
Avatar billede b-and Novice
11. juli 2009 - 14:46 #8
Røg du af i svinget - eller sagt på en anden måde lykkes noget?? *SS*
Avatar billede fromsej Praktikant
12. juli 2009 - 09:26 #9
Prøv at følge denne guide:
http://www.eksperten.dk/guide/1296
Avatar billede obmm Nybegynder
18. august 2009 - 16:20 #10
Er stadig lidt på bar bund, prøver lige via fromsej.
Avatar billede obmm Nybegynder
28. februar 2010 - 13:01 #11
Læg et svar PC DØD...