Avatar billede dotnewbi Juniormester
10. juli 2009 - 14:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IE7 DOM problem

Hej,

Er der nogle der ved hvor da jeg kan få IE7 til at fatte disse to funktioner!! :

function EndMove(loc,after){

MoveHtml = document.getElementById(MoveCopyPart).innerHTML;

var AfterCheck = "target_" + MoveCopyPart;

if(after!= AfterCheck){
document.getElementById(MoveParent).removeChild(document.getElementById(MoveCopyPart));
document.getElementById(MoveParent).removeChild(document.getElementById("target_"+MoveCopyPart));

var NDiv=document.createElement('div');
NDiv.innerHTML = MoveHtml;
NDiv.setAttribute('id',MoveCopyPart);
NDiv.onmouseover='java script:SetEditMenu(this.id,this.parentNode.id)';
NDiv.setAttribute('onmouseover',"java script:SetEditMenu(this.id,this.parentNode.id)");
NDiv.setAttribute('class','test');
document.getElementById(loc).insertBefore(NDiv,document.getElementById(after));

var TDiv=document.createElement('div');
TDiv.innerHTML = "";
TDiv.setAttribute('id',"target_" + MoveCopyPart);
TDiv.setAttribute('style',"display:block;");
TDiv.setAttribute('onclick',"java script:EndMove(this.parentNode.id,this.id)");
TDiv.setAttribute('class','target');
document.getElementById(loc).insertBefore(TDiv,document.getElementById(MoveCopyPart));
}

function SetEditMenu(ObjId,Parent) {
//alert(Parent);
var Obj = document.getElementById(ObjId);
    var curleft = curtop = 0;

if (Obj.offsetParent) {

do {
            curleft += Obj.offsetLeft;
            curtop += Obj.offsetTop;

} while (Obj = Obj.offsetParent);

var d = document.getElementById(ObjId);
document.getElementById('floateditmenu').style.height = d.offsetHeight + "px";
document.getElementById('floateditmenu').style.width = d.offsetWidth + "px";
document.getElementById('floateditmenu').style.left = d.offsetLeft;
document.getElementById('floateditmenu').style.top = d.offsetTop;
document.getElementById('floateditmenu').style.visibility = "visible";
//document.getElementById('floateditmenu').style.top = curtop + "px";
//document.getElementById('floateditmenu').style.left = curleft + "px";
document.getElementById('floateditmenu').innerHTML = "<div id=\"floateditmenubox\"><div class=\"floatLeft\"><a href=\"java script:ShowMove('infofollow',15,0,false,false,'"+ Parent +"','" + ObjId +"')\" >move</a></div><div class=\"floatLeft\"><a href=\"java script:RemoveItem('"+ Parent +"','" + ObjId +"')\" >remove</a></div></div>";

}

Avatar billede majbom Novice
10. juli 2009 - 14:21 #1
hvad er fejlen?!
Avatar billede dotnewbi Juniormester
10. juli 2009 - 14:25 #2
1. onclick,onmouseover og class bliver ikke sat for de nye div'er
2. IE7 kan ikke finde offsetHeight og offsetWidth
Avatar billede dotnewbi Juniormester
10. juli 2009 - 14:26 #3
Der er ingen problemmer i IE8, FF 3.x, safari eller chrome
Avatar billede majbom Novice
10. juli 2009 - 14:43 #4
1. der er noget med events når de skal oprettes på den måde (finder lige noget) - mht class, så prøv med className

2. fisk...
Avatar billede majbom Novice
10. juli 2009 - 14:57 #5
prøv at brug:

function addEvent(elm, evt, func){
  if(elm.addEventListener){
      elm.addEventListener(evt, func, true);
  }else if(elm.attachEvent){
      elm.attachEvent("on"+evt, func);
  }else{
      elm["on"+evt] = func;
  }

til at smide events på...

elm: elementet der skal have tilføjet en event
evt: click, mouseover, dblclick osv.
func: den funktion der skal køres ved eventen
Avatar billede dotnewbi Juniormester
31. juli 2009 - 11:10 #6
smid et svar
Avatar billede majbom Novice
31. juli 2009 - 19:06 #7
fik du det til at virke?