Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
10. juli 2009 - 20:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lave en skjult RECOVERY Partition

Hejsa

Jeg har en original bærbar harddisk som har en Skjult Recovery partition som virker ved at trykke F10 eller sådan noget. Den vil jeg gerne clone og overføre til en anden HD.

Så er mit spørgsmål.....hvordan får jeg partitionen på den ny HD skjult og hvordan får jeg recovery'en til at virke med f.eks F10??
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 20:26 #1
Det letteste vil være at klone hele harddisken, men der er naturligvis andre metoder meld tilbage hvis du mangler hjælp
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
10. juli 2009 - 20:43 #2
Jamen de 2 Harddiske er ikke lige store. Vil det ikke have indflydelse??

Den originale er en 500gb (4200rpm) og den nye er en 160gb (7200rpm)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 21:02 #3
Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso brændes som bootimage se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html - brug "gparted" til at oprette en identisk partition www.helgec.dk/gparteed.html og sluttelig kloner du din recovery-partition med kommandoen dd, meld t6ilbage når du er klar til at klone så hjælper jeg
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
10. juli 2009 - 21:09 #4
Ok jeg kigger på det.
Skal man på noget tidspunkt i din guide have begge HD kørende på samme tid?? Hvilket bliver lidt svært da der jo kun er plads til en hd ad gangen
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 21:17 #5
Har du ikke mlighed for at tilslutte via USB ??
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
10. juli 2009 - 21:23 #6
Nej ikke på stående fod. Men jeg bestiller lige en HD box. Jeg vender tilbage når den kommer og jeg er klar :-)
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
14. juli 2009 - 10:21 #7
Så er det hele skaffet og jeg begynder så småt at følge dine anvisninger.

Jeg vender tilbage når jeg får problemer :)
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
14. juli 2009 - 10:58 #8
Det kan jeg simpelthen ikke finde ud af....
Jeg har brændt Insert og når jeg starter op på den kommer der en masse dos ligende tekst.... hvad gør jeg der efter???
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
14. juli 2009 - 22:09 #9
Det er slet ikke nødvendigt alligevel. De recovery dvd'er som man kunne brænde var i stand til at kunne genskabe en skjult partition på hvilken som helst HD.....total cool
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
16. juli 2009 - 21:28 #10
lukker da jeg ikke kunne bruge rådet