Avatar billede sovetryne Nybegynder
10. juli 2009 - 22:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Driver kompilation

Hej,

Jeg er en Windows-mand, men er begyndt at kigge lidt mere til Linux. Nu skal jeg kompilere en driver til en Promise Fasttrak TX2650 på en Centos 5.3 server.
http://www.promise.com/support/download/download2_eng.asp?category=all&os=100&productID=141 findes der nogle drivers - og jeg fandt ud af, at man kan bruge den der til Red Hat 64-bit (Min CentOS er også 64 bit). Men jeg aner simpelthen ikke hvordan man kan få den der driver kompileret til den rigtige kernel version. Er der nogen der gider bruge lidt tid på det for at hjælpe mig med det?

Albert
Ansager
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. juli 2009 - 10:27 #1
Virker fremgangsmåden ikke som står i deres readme.txt fil ?
Ellers plejer man at skulle hente kernel-sources, eller kernel-headers til den  kerne versio man køre, ligge det /usr/src/linux eller lave et symlink i/usr/src/linux som peger på dine kernel-headers eller fulde kernel source.
Avatar billede sovetryne Nybegynder
16. juli 2009 - 14:01 #2
@Lassebm
Undskyld min sene reaktion. Du har helt ret - jeg skulle hente kernel-sources. Det var en på et andet forum der sagde - så nu har jeg det kørende.
Du fortjener i hvert fald mine point - så venligst at lave et svar, så får du 200 point.
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. juli 2009 - 14:50 #3
Helt perfekt !
Hermed et svar!
Avatar billede sovetryne Nybegynder
16. juli 2009 - 15:22 #4
Sådan :) Jeg siger mange tak. Op til den næste tråd :)