Avatar billede emmapigen Nybegynder
12. juli 2009 - 19:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stabilt motherboard

Hej

Jeg skal til at give min computer en bar rø..., og har besluttet at skifte bundkort. Jeg arbejder meget med cubase/TC studio konnect48 og har derfor brug for et super stabilt bundkort. Kom med et bud.
Bundkortet skal understøtte socket 775 og DDR2

Har desuden læst et tons anmeldelser, men synes ikke helt det giver et klart billede.
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juli 2009 - 21:15 #1
Har siddet og læst lidt af hvad de programmer har brug for af kraft. Men altser hvad er dit budget?, samt hvilken processor/ram har du i maskinen?. Er dit kabinet kompatible med ATX?
Avatar billede emmapigen Nybegynder
12. juli 2009 - 21:23 #2
Jeg har en dual 3.0GH intel cpu, 8GB DDR2 og ja, det er kompatibelt til ATX.

Budget 1000 til 1300 kr
Avatar billede Tranex Nybegynder
12. juli 2009 - 21:58 #3
Hvis det stod til mig,
Gigabyte GA-EP45-Extreme (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=451628)
eller
Gigabyte GA-EP45-DQ6 (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=450721)

Begge er skulle gerne være meget stabile. Og Gigabyte GA-EP45-Extreme er et overclock motherboard, så det er ekstremt stabilt :)
Avatar billede Tranex Nybegynder
12. juli 2009 - 22:05 #4
Så du kan prøve at søge på dem og så "review stability" bagved.
Avatar billede drenriza Nybegynder
13. juli 2009 - 15:20 #5
Ja men er det en 1 kernet processor. Duel core eller quad core?
Avatar billede emmapigen Nybegynder
16. april 2010 - 16:29 #6
kom med et svar og jeg giver point