Avatar billede hitengel Praktikant
13. juli 2009 - 14:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tjekke om der er installeret ekstra RAM

Hej,
Jeg har lige købt en ASUS Eee 1000HE og samtidig bestilt en ekstra RAM-blok til installation hos forhandleren; dvs. 2 GB i alt.
Mit problem er dog, at jeg ikke er helt sikker på, om de overhovedet har installeret noget som helst. Når jeg højreklikker på Denne Computer, står der 0,99 GB under Generelt - herunder står der så Fysisk adresseudvidelse. I Systemoplysninger står der under Fysisk hukommelse i alt 1.024,00 MB og 2,00 GB under Virtuel hukommelse i alt.
Det virker lidt modstridende, men måske er jeg bare en hat til at gennemskue det. Hvad siger I? Har jeg fået de ekstra RAM, jeg har betalt for? Jeg beklager på forhånd min uvidenhed.
Jeg kan i øvrigt heller ikke rigtigt gå på nettet, selvom den trådløse forbindelse lader til at være normalt tilsluttet - browseren vil dog ikke vise noget. Men det er evt. et andet spørgsmål.
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. juli 2009 - 14:28 #1
Der er kun 1GB ram i maskinen.
De 2GB under virtuel hukommelse går jeg ud fra er din swap fil ? Den kan man ændre efter behov, eller lade windows styre den.
Avatar billede hitengel Praktikant
13. juli 2009 - 14:31 #2
Ja, jeg ved godt, at der kun er 1 GB præinstalleret, men jeg havde jo netop bestilt en ekstra. Hvor kan jeg se, om der er installeret ekstra RAM?
Og du har ret i, at det er swap-filen, tror jeg.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 14:43 #3
Der er IKKE installeret ekstra RAM - så kontakt dem der har solgt computeren til dig, og klag !
Avatar billede hitengel Praktikant
13. juli 2009 - 14:55 #4
Ok, det var bare det, jeg ville være sikker på. Opret et svar, så jeg kan give point.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 15:06 #5
lasseBM gav det oprindelige svar - så det må være hans point :-)
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. juli 2009 - 15:29 #6
svar :)
Avatar billede Beach Mester
13. juli 2009 - 21:27 #7
Damned de er nogle røvere.... Hvor har du købt den?

//B
Avatar billede hitengel Praktikant
15. juli 2009 - 15:44 #8
Hos Jysk It-center. Men de har nu været flinke med kundeservice - kan dog stadig ikke finde ud af, hvad der er galt med det trådløse. Den kan ikke finde nogen netadresse overhovedet.
Avatar billede Beach Mester
16. juli 2009 - 00:23 #9
Mystisk, har købt min Eee samme sted, og der var de ting i maskinen jeg har best. ekstra.
Købte du dig til ekstra install af XP med opdaterede drivere mm?

Nu har jeg selv lagt Windows7 på, og den fandt net, lyd og alt andet uden problemer:-)

//B
Avatar billede hitengel Praktikant
16. juli 2009 - 20:09 #10
Nej, jeg fik bare XP med præinstalleret. Jeg tror simpelthen bare, at de glemte RAM'ene. Jeg har kørt Ubuntu på den i en dags tid, men det ændrede ikke på netværksproblemet, så jeg håber, de ordner det.