Avatar billede weeelo Nybegynder
14. juli 2009 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SimpleXML

Hej eksperter,

Jeg har haft et script som benyttede simplexml_load_file(), men efter opdatering fra 5.2.9 til 5.2.10 virker det pludselig ikke længere. Jeg får følgende fejl:

Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: I/O warning : failed to load external entity

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der er sket fra den ene version til den næste siden det pludselig ikke virker længere.

Jeg håber der sidder nogle med en løsning.

Mvh Søren
Avatar billede repox Seniormester
14. juli 2009 - 10:13 #1
Er det en 'remote include' den fejler på?

Alternativt kan du gøre noget ala
simplexml_load_string(file_get_contents("URL eller sti til din fil"));
Avatar billede weeelo Nybegynder
14. juli 2009 - 10:17 #2
Det er remote ja. Det hjalp desværre ikke. Det giver blot denne fejl:

Warning: file_get_contents(http://www.442.dk/rss.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: No such file or directory
Avatar billede repox Seniormester
14. juli 2009 - 10:24 #3
Så prøv lige det her:
<?php

    $ch = curl_init("http://www.442.dk/rss.php");
    curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
    $xml = curl_exec($ch);
    $xml = new SimpleXMLElement($xml);

?>
Avatar billede weeelo Nybegynder
14. juli 2009 - 10:30 #4
Sådan kan jeg godt få fat i det, men hvorfor virker simplexml_load_file() ikke fra 5.2.9 til 5.2.10?
Avatar billede repox Seniormester
14. juli 2009 - 10:32 #5
Med opdateringen kan man nemt tænke sig at der er kommet en begrænsning på 'remote include'. Prøv at gå php.ini.efter.
Avatar billede weeelo Nybegynder
14. juli 2009 - 10:38 #6
Ok. Så må jeg jo bare tage den næste opdatering når den kommer. Smid et svar og mange tak for hjælpen!
Avatar billede repox Seniormester
14. juli 2009 - 13:41 #7
Selv tak.