Avatar billede flemming_a Nybegynder
17. juli 2009 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

første søgning er langsom

Jeg laver en simpel søgning i en accessdatabase der ligger på et netværksdrev. Dette gøres med en adoquery.
Den første søgning er meeeget langsom, hvorimod de efterfølgende kører som det kan forventes. Er der nogen der har en forklaring på dette ????
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
17. juli 2009 - 10:33 #1
måske opretter den forbindelsen osv. i første forespørgsel, og så har den en åben forbindelse at bruge i de andre ?
Avatar billede flemming_a Nybegynder
17. juli 2009 - 10:46 #2
det vil jeg ikke mene, den har forbindelse via adoconnection og den opretter forbindelse når jeg har fået forbindelse til netværksdrevet. Så der burde da ikke være forskel på første og anden søgning....eller hva ?
Avatar billede flemming_a Nybegynder
17. juli 2009 - 10:56 #3
jeg tror det er en fejl at jeg har oprettet dette spg. Det ser ud til at det er netværket der er fejlen. For nu kører alle søgninger langsomt, det har åbenbar bare været et tilfælde med de første test.
SVAR for point
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
17. juli 2009 - 11:06 #4
lig selv et svar og giv dig selv point - jeg svarede ikke :-)
Avatar billede flemming_a Nybegynder
17. juli 2009 - 11:07 #5
ok men tak for din tid