Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
18. juli 2009 - 09:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mappen Hentede filer hedder nu Downloads

Efter jeg har installeret SP2 til Windows Vista er min system mappe, Hentede Filer, kommet til at hedde Downloads. Det er lidt irriterende, er der en der kan hjælpe med et godt råd til hvordan jeg får det lavet tilbage. Det går ikke bare lige at omdøbe tror jeg.
Avatar billede b-and Novice
18. juli 2009 - 10:22 #1
Det går ikke bare lige at omdøbe tror jeg

Prøv - højreklik og omdøb...
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
18. juli 2009 - 10:44 #2
b-and, nej den kan ikke bare omdøbes. Der må være en anden løsning.
Avatar billede PeterBrun Nybegynder
05. august 2009 - 14:36 #3
Hej gudmund_nielsen

Navnet for mappen er givet i den skjulte fil kaldet desktop.ini (LocalizedResourceName) som er placeret i hver brugermappe. Forsvinder denne eller må anden måde bliver overskrevet, forsvinder både det korrekte navn og ikon. Ved hjælp af følgende fremgangsmåde kan du få navnet og ikonet for mappen tilbage på sin plads:

1. Hent denne zip-fil:
http://peter.mpbrun.dk/wp-content/uploads/kommentarer/Brugermapper.zip

Filen indeholder de forskellige mapper. I hver mappe vil du finde en skjult fil kaldet desktop.ini. Hvis du ikke kan se disse gør da følgende:
a. Gå til Kontrolpanel --> Mappeindstillinger.
b. Vælg Vis-fanen.
c. Marker Vis skjulte filer, mapper og drev.
d. Fjern markeringen ved Skjul beskyttede operativsystemfiler.
e. Klik på OK.

2. Kopier desktop.ini som er placeret i den hentede zip-fil i mappen "Downloads" til din mappe kaldet Downloads (dette skal den hedde rent fysisk).
3. Log af og på igen.

Med venlig hilsen
Peter Sandberg Brun
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
05. august 2009 - 15:05 #4
Hej Peter, der er da ingen grænser for hvor meget du ved om Vista ... Det virker og det var ikke nødvendigt at logge af og på igen. Tak for hjælpen!
Gudmund