Avatar billede lenaj Praktikant
20. juli 2009 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C5 Light 3.0 - fakturaudskrift virker ikke HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Hejsa
Nu har jeg skiftet printer og så er alt galt. Havde før en HP Officejet D145 hvor alle udskrifter fungerede fint. Det er lige gået i stykker, så har købt en ny HP Photosmart C309a maskine.
Alle programmer udskrives perfekt (excel, outlook, word etc) med undtagelse af C5 3.0.

Når jeg i C5 udskriver rapporter, så går det fint, men når jeg udskriver faktura går det helt galt.
Har talt med Norriq/C5 og supportafdelingen siger, at jeg skal have opdateret C5 til en nyere version, da det formentlig er derfor (ja, det kostede så 600,- ex. moms at få den oplysning i supporttid!!). Min revisor anbefaler mig at levere HP maskinen tilbage og anskaffe en alm. billig Brother printer, så er problemet løst, dog mener min revisior at med rette rådgivning bør HP kunne virke med min "gamle" C5 3.0.

Vi har selvfølgelig tjeket printeropsætning etc, men alligevel lykkedes det ikke.

NÅR jeg udskriver fakturaer kommer flere af dem 100% korrekt ud, men så kommer der ind imellem nogen ud, hvor de sidste linjer mangler for neden. Kan f.eks. skrive en faktura ud, som er OK og skal jeg så udskrive en kopi af samme faktura, så mangler der de sidste linjer. Nogen gange mangler mange linjer andre gange er det kun ½ linje dvs. det er kun bunden som er problemet.

Vi er et mindre firma, som ikke bruger lagerfunktion etc, så har ikke det helt store behov for at udvide og investere for meget.

Har lige købt udvidet kapacitet til C5 3.0 til ca. 2.000,- og nu vil Microsoft have at for at opdatere skal vi betale et større beløb for at indhente de år vi ikke har betalt for at opdatere (og ikke haft behovet). Supportafdelingen anbefalede at købe et helt nyt C5 program.

Syntes det er meget omstændigt, vil jo bare have de sidste par linje på fakturaudskriften, så er alt løst.

Mon en export "der-ude" kan hjælpe :)

Jeg venter med stor spænding

Bedste hilsner fra Lena
Avatar billede up2nogood Nybegynder
20. juli 2009 - 14:37 #1
Hej Lena,

Jeg har selv før haft balladen med de vandrette streger i C5, og jeg er ikke sikker på at vi fandt nogen løsning på balladen.

Et muligt "workaround", kan være at installere en PDF printer på din PC. Denne skal så sættes op til at sende PDF'en videre til din HP printer efter du har printet til PDF printeren. Det behøver ikke være så besværligt som det lyder. Du kan gøre følgende:

1) Hent en gratis PDF printer, evt. PDFCreator:
http://www.pdfforge.org/products/pdfcreator

2) Installer PDF printeren (stort set blot næste, næste, næste)

3) Åben options for PDF printeren og vælg print, og sæt den til automatisk at sende printet til din HP printer. NB Den skal nok også sættes til at auto save dit dokument, så du slipper for dialogboksen "gem som".

4) I C5 kan du vælge printeren PDFCreator og printet skulle gerne havne på din HP printer.
Avatar billede lenaj Praktikant
22. juli 2009 - 11:51 #2
Hejsa, mange tak for dit svar tilbage. Pyha, ved ikke om jeg kan finde ud af det, men prøver i aften eller i morgen og ser om det vil fungere. Bare det så ikke laver rav i det som fungere :o)

Det her med C5 er virkelig noget af en kæmpe udfordring

Bedste hilsner fra Lena
Avatar billede lenaj Praktikant
27. juli 2009 - 02:02 #3
Hej igen, nu har jeg arbejdet på sagen og det ser ud til at virke indtil videre, så det er super. Jeg skylder dig points, men har kommet til at give dem til mig selv ved en fejl. Hvordan overfører jeg points til dig

Bedste hilsner, Lena
Avatar billede up2nogood Nybegynder
27. juli 2009 - 08:30 #4
Det lyder godt du har fået det til at virke.
Jeg har ikke helt styr på det med de point. Du kan eventuelt oprette et spørgsmål du bare kalder "Point tildeling", så skal jeg nok sørge for at svare der. Skriv evt. stien til dit nye spørgsmål her.
Avatar billede lenaj Praktikant
27. juli 2009 - 09:58 #5
Hej igen, nu har jeg oprettet et "spørgsmål" igen under programmer, øko, navision, så kan jeg her tildele dig de fortjente points :)
Ciao, Lena