Avatar billede morten_hjort Nybegynder
20. juli 2009 - 15:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tables til Myspace

Jeg er ved at designe et DIV Overlay til Myspace og er nu kommet til selve indholdet af siden.

Jeg skal gerne bruge en række tables som jeg kan indsætte grafik, tekst og andet indhold ind i.
Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at lave en table med 2 tabeller ved siden af hinanden, hvor jeg kan putte indhold ind i den ene uden at det ved siden af rykker med ned. Ligeledes kan jeg heller ikke finde ud af at lave dem med en fastbredde i pixels men med "flydende" højde (da der skal forskelligt indhold deri).

Jeg har lavet et billede som måske giver mere mening end min tekst:
http://skitch.com/hjort/b2jas/billede-1

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede olebole Juniormester
21. juli 2009 - 09:43 #1
<ole>

Tabeller er block elementer, så de lægger sig ikke umiddelbart ved siden af hinanden, men du kan (hvis du insisterer på at bruge tabeller) floate dem:

<table style="float:left">
</table>
<table style="float:left">
</table>
<div style="clear:both;width:0;height:0;overflow:hidden;"></div>

/mvh
</bole>
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
21. juli 2009 - 11:41 #2
Ok, men skal man så gøre det på en anden måde?

Jeg vil gerne have en fast bredde på venstreside på ca 300px og til højre på 400 px, samt lidt mellemrum i midten.

Det skal så være så fleksibelt at hvis jeg ligger meget indhold ind i kassen så udvider den nedad og skyder indholdet nedenunder længere ned. Indholdet i "kassen" ved siden af skal helst ikke påvirkes...
Avatar billede olebole Juniormester
21. juli 2009 - 12:29 #3
Jamen, så sætter du vel bare bredde på tabellerne - og lidt højremargin på den venstre. Resten sker automatisk ... prøv det    ;o)
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
22. juli 2009 - 10:22 #4
Problemet er bare at jeg er en dør til at skrive kode :$
Jeg kan godt rette i tingene, men lige at sætte ekstra ting på kan jeg simpelthen. Hvis jeg kan få dig til at skrive det her, så kan du lige smide det som svar, så får du pointene :-)
Avatar billede olebole Juniormester
22. juli 2009 - 10:34 #5
Noget i stil med:

<table style="width:300px;margin-right:20px;float:left">
</table>
<table style="width:400px;float:left">
</table>
<div style="clear:both;width:0;height:0;overflow:hidden;"></div>
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
18. august 2009 - 16:30 #6
lukker...
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2009 - 22:17 #7
Det var så lidt!