Avatar billede bumble Praktikant
20. juli 2009 - 21:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet mellem 2 computere.

Hejsa.
Jeg har en kammerat på besøg, som jeg gerne vil dele mit internet med.
Internettet er tilknyttet mit ene onboard netkort, da det er det netkorts mac adresse der er tilføjet i systemet.
Jeg har forbundet vores 2 computere med en switch.
Jeg har Windows XP Pro og han har Windows Vista Home 64bit.

Jeg har i en anden tråd læst mig frem til at det kan lade sig gøre med Wingate, men det kan tilsyneladende ikke installeres på hans maskine men melder en fejl.
Den skriver, modsat oplysningerne på www.wingate.com, at den ikke understøtter Windows Vista. Derefter kommer følgende fejl:
"Installation ended prematurely because of an error."

Det kan ikke være fordi netkablerne ikke fungerer, da begge pc'er får leveret en adresse af DHCP serveren i en router jeg sluttede til min switch.
Jeg testede Windows' egen internet delings funktion, men jeg går ud fra at grunden til det ikke duede er problemer med komunikation mellem de 2 OS'er.

Spørg endelig hvis i skal bruge mere info.

På forhånd tak.

/ Peter
20. juli 2009 - 21:49 #1
Ved Vista: Instaleres med "HøjreMusseTast" - "Kør som Administrator..."

http://www.eksperten.dk/spm/881424 ???
Avatar billede bumble Praktikant
20. juli 2009 - 21:56 #2
Det er lige testet, den vil desværre stadig ikke. Eller tak. :)
Avatar billede bumble Praktikant
20. juli 2009 - 22:09 #3
Nevermind, vi installerer windows xp på hans maskine, så bør det hele gå op i en højere enhed.
Jeg ændrer derfor nu spørgsmålet lidt:
Hvordan lukker man en tråd her på eksperten?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 22:51 #4
du svare selv og trækker point´s tilbage.

Bemærk: nogle udbyder tillader kun én PC på deres ADSL
Avatar billede bumble Praktikant
21. juli 2009 - 00:14 #5
Nu har vi installeret den samme version af Windows XP på hans computer som der er på min, men det vil stadig ikke fungere med Windows' interne internet deling.
WinGate client melder problemer når vi forsøger at installere det på hans maskine.
Findes der et andet simpelt program der kan dele internet?
Avatar billede graspman Nybegynder
21. juli 2009 - 00:32 #6
Hvad IP adr. får i på maskinerne?

F.eks gå ned i start ->  kør -> skriv "cmd".
I dos prompen skriver I "ipconfig /all".
Avatar billede bumble Praktikant
01. august 2009 - 00:03 #7
Nu har jeg fået en løsning der næsten stensikkert virker, så den vil jeg prøve, det er dog ikke relevant længre - Købe en router der kan fake mit netkorts mac adresse, og så bruge den som gateway (Eller hvad det nu hedder..).
Jeg beklager jeg ikke har svaret noget tidligere graspman, men jeg har været til festival og andet sjov. Tak til jer der forsøgte at hjælpe.