Avatar billede zuran Nybegynder
28. juli 2009 - 13:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista advarsels/sikkerhedsbokse

Hej.

Nu blev alle de advarsels- og sikkerhedsbokse i Windows Vista, for meget for mit vedkommende. Det er stortset hvergang, jeg prøver at køre et program, så skal man trykke "Tillad", og i nogle tilfælde, kommer efterfølgende boksen, hvor man skal trykke "Fortsæt".

Jeg gider simpelthen ikke de bokse mere, og ønsker bare at kunne køre programmer nemt og simpelt, som man kunne i Windows XP.

Jeg er så gået ind i Kontrolpanelet, Brugerkonti, hvor jeg har slået "Brugerkontokontrol" fra, således at disse bokse ikke kommer frem længere.

Nu er mit spørgsmål blot, om dette er den bedste måde at undgå boksene på? Windows sikkerhedsikonet kommer frem nede i højre hjørne, hvergang computeren starter op, og så kommer der en besked med, at jeg bør rette det osv, osv. Jeg ville egentlig være godt tilfreds, hvis blot dette ikon og beskeden ikke ville komme frem ved start.

Tak på forhånd.
Avatar billede hmanback Nybegynder
28. juli 2009 - 14:04 #1
Bruger selv Vista64 Engelsk

Højre Klik på Alert Ikonet og vælg "open security center"

I vinduet der åbnes, "windows security center", er der i menuen i venster side nederst et punkt der hedder "Change the way Security Center alerts me". Klik på denne og du får tre valgmuligheder.
Go pick a winner.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. juli 2009 - 14:16 #2
Prøv det her.

Sådan bliver du Vista Superadministrator.

1. Gå til "Start" (Windows Icon).
2. Gå til "Alle programmer".
3. Gå til "Tilbehør".
4. "Højreklik" på "Command prompt" og vælg "Kør som administrator".
5. Skriv "Net user administrator /active:yes" (og "no" for at Deaktiver).
6. Tryk på "Return" eller "Enter".
7. Nu kan Super"administrator" vælges fra "Login skærmen".
8. Gå til "Logge af" eller "Skifte bruger" og vælg "administrator".
9. Nu er administrator = Superadministrator
Avatar billede zuran Nybegynder
28. juli 2009 - 14:55 #3
Brugte hmanback's svar. Det virkede, så tak for hjælpen :)