Avatar billede Dajuf Nybegynder
28. juli 2009 - 18:27 Der er 12 kommentarer

Windows virker ikke ordentligt

Jeg står med et problem, som er meget irriterende, eftersom det gør jeg ikke kan bruge min computer ordentligt.

Mit problem er, at jeg til tider - over halvdelen af tiden - ikke kan bruge musens klikfunktion ordentligt, ligegyldigt hvilket program jeg bruger. Der sker det, at jeg ikke kan klikke i specifikke dele af computeren. Det er som en del af skærmen fryser. Jeg kan stadig flytte musen rundt på skærmen, men jeg kan ikke klikke alle steder. For eksempel kan jeg pludselig ikke klikke i den øverste del (som navigationen i et program, Firefox fx), den midterste del (som indholdet af en hjemmeside vist i Firefox) og/eller den nederste del - "Windows-baren" hvor man kan se åbne programmer, start-menuen mm. Alle links, rollovers og selv markering af tekst er deaktiveret. Det er meget frustrerende, for det umuliggør, at jeg kan bruge computeren.

Jeg bruger Windows Vista Home Premium på en bærbar computer, Sony Vaio CS. Jeg bruger NVIDIA GeForce 9300M GS som grafikkort. Er der andet, I vil vide, skriv.

Jeg har allerede forsøgt at søge efter opdateringer til computeren, søge på google efter andre med samme problem, skannet efter virus samt lavet en systemgendannelse til et tidspunkt, hvor det virkede. Alt uden resultat.

Jeg ville gerne udlodde flere points end 200 (hvilket man åbenbart ikke kan), da det er meget vigtigt for mig at løse dette problem, eftersom jeg stort set ikke kan bruge min computer i øjeblikket. Jeg håber virkelig, der er nogen, der kan hjælpe. :)

PS. Jeg vil sandsynligvis ikke kunne poste indlæg eller udgive points i løbet af de næste 7-14 dage, da jeg tager på ferie. I skal nok få jeres points , så læg hjertens gerne et svar alligevel. På forhånd tak!
Avatar billede Jensen DK Novice
29. juli 2009 - 06:15 #1
Sfc /scannow løsning på Vista problemer. Husk afstand mellem sfc og /  du skal måske bruge din Vista skive. Den fortæller ikke om den har rettet noget, når den er færdig.
http://209.85.135.104/translate_c?hl=da&sl=en&u=http://support.microsoft.com/kb/929833&prev=/search%3Fq%3Dsfc%2B/scannow%2Bi%2BVista%26hl%3Dda%26sa%3DG&usg=ALkJrhhVBbjXmg_t2n0gYtCFnSxed-gwCg
Avatar billede Jensen DK Novice
29. juli 2009 - 06:18 #2
Du skal i kør og skrive sfc /scannov og klik enter.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. juli 2009 - 06:21 #3
scannow
Avatar billede Dajuf Nybegynder
29. juli 2009 - 11:11 #4
Når jeg skriver sfc /scannow i kør, kommer der en kommandopromt lynhurtigt frem, og den er lynhurtigt væk igen, så jeg ikke når at se, hvad der sker. Sådan skal det vel ikke foregå?
Avatar billede Dajuf Nybegynder
29. juli 2009 - 11:22 #5
Jeg fandt nu ud af, hvordan det skal gøres. Man skal åbne cmd som administrator og skrive sfc /scannow derinde i stedet. Så virker det, og nu kører scannen. Hvad skal jeg gøre, når den er færdig?
Avatar billede Jensen DK Novice
29. juli 2009 - 12:31 #6
Genstart og se om alt er i orden.
Avatar billede Dajuf Nybegynder
29. juli 2009 - 12:51 #7
Det virker desværre stadig ikke 100 %.

Da scannen var færdig fik jeg at vide, at Windows Resourcebeskyttelse ikke kunne reparere alle filer, og at jeg skulle læse mere herom i en log: C:/Windows/Logs/CBS/CBS.log . Denne er meget lang, og jeg kan ikke læse den. Hvad skal jeg gøre?

(Det skal siges, at det ser ud som, at computeren virker bedre. Dog er der stadig problemer)
Mange tak for hjælpen indtil nu! :)
Avatar billede Jensen DK Novice
30. juli 2009 - 07:02 #8
Du kan komme ud for at du skal genindstallere Vista før at det virker rigtigt, det kan nogen gange også være hurtigere.
Avatar billede Dajuf Nybegynder
07. august 2009 - 23:03 #9
Nu er jeg hjemme fra ferie og tilbage til computeren efter lidt over en uge. Ved første blik virkede den fint, men fejlen er her stadig, hvorfor jeg her "opper" dette spørgsmål, da det er meget vigtigt for mig at rette det. Jeg håber, der er nogen, der ved, hvad jeg skal gøre, før jeg begynder at geninstallere. :)
08. august 2009 - 09:24 #10
((Prøv med en anden mus ?))
Avatar billede Dajuf Nybegynder
08. august 2009 - 17:22 #11
Det er svært at udskifte musen på en bærbar. ;)
Avatar billede Jensen DK Novice
09. august 2009 - 06:40 #12
Finder en som kan kobles til en USB port.