Avatar billede mtb79 Nybegynder
30. juli 2009 - 08:38 Der er 4 kommentarer

OS til digital billederamme

Jeg er ved at lave en DIY billederamme.
på underligvis har jeg en 19" lcd skærm i overskud og en gammel
laptop fra Acer uden skærm "defekt" som skal blive til en digital billede ramme.

jeg skal have en lille læt linux Distro med Gnome eller KDE
Den skal boote hurtigt når den er installeret og skal være på en CDrom ISO "altså under 700mb." til installation

Specs. på laptop der skal drive det hele
Acer Aspire 1640
1,7ghz pentium M
1GB ram
60GB disk.

Problemet kommer nu da jeg har et defekt DVDdrev i maskinen som kun kan læse alm CDrommer " selve DVD funktionen virker ikke"
og den kun kan boote fra disse 3 ting
*Harddisk
*CDrom / DVDdrev "det som er indbygget"
*Floppy "som den ikke har"

Maskinen er nu strippet ned til at være laptop uden skærm, uden batteri og uden låg.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
30. juli 2009 - 09:30 #1
Hvorfor ikke boote fra en USB stick?, så slipper du også fra lyden af cd drevet.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
30. juli 2009 - 09:31 #2
Ahh. læste lige at det med at den kun kan boote fra de 3 ting nu..

Har du forsøgt med en bios opgradering, for at se om du fx. så kan boote fra en usb stick?
Avatar billede mtb79 Nybegynder
30. juli 2009 - 10:10 #3
for at jeg skulle kunne opdatere BIOSen skal jeg enten have windows inde på computeren da ACER kun giver winfalsh med til deres bios update.
eller jeg skal have lavet en boot CDrom med et flash funktion på
og der efter er jeg ikke endgang sikker på at ACER har tilføjer den boot funktion i BIOSen.

så jeg vil fortrække et CDrom iso til den distro jeg skal bruge.
For ikke at skulle til at lave alt for meget gejl bare for at installere en distro ;)
Avatar billede mtb79 Nybegynder
30. juli 2009 - 12:56 #4
Jeg her selv fundet en distro jeg skal prøve når jeg kommer hjem fra arbejde
http://www.thinkgos.com/index.html