Avatar billede smitx Praktikant
31. juli 2009 - 15:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Messenger starter ikke.

Hej.

Jeg er ved at blive vanvittig.

Jeg kan ikke få messenger til at starte automatisk mere.

Jeg har sat flueben i kør automatisk når windows starter, og log mig automatisk på.

Hver gang jeg genstarter kommer der ikke noget frem i systemtray.

Jeg har prøvet at afinstallerer, og installer på ny, men det hjælper intet.

Hjælp
Avatar billede zuran Nybegynder
31. juli 2009 - 16:30 #1
Prøv at gå ned i start

Vælg kør (Ved Vista skriver du blot i feltet hvor der står "Start søgning")

Indtast så "msconfig"

Tryk enter

Vælg fanen "Start" og se om du kan finde "Windows Live Messenger" (Hvis det er denne version af MSN du har)

Såfremt du kan finde MSN, så vær sikker på, at checkboxen er afkrydset
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 16:31 #2
En let måde at fikse det på, er ved at kopiere Messenger genvejen ind i menuen Start -> Alle programmer -> Start. Så popper messenger vinduet op hver gang du starter computeren. Hvis du ikke kan leve med det, kan jeg godt bikse noget sammen til dig.
Avatar billede smitx Praktikant
31. juli 2009 - 16:37 #3
Har prøvet MSCONFIG der er den ikke.

Har prøvet at smide den i "start" så går den i fejl og siger den er startet i forvejen, hvilken jeg fatter minus af.

Starter jeg den manuelt logger den på derefter som den skal.

Tror der er noget der er gået i udu på min XP.
Avatar billede zuran Nybegynder
31. juli 2009 - 16:54 #4
Hvad hvis du åbner Planlagte Opgaver, og sætter MSN til at starte når der logges på?
Avatar billede smitx Praktikant
31. juli 2009 - 17:01 #5
Har jeg prøvet, der konflikter den igen og siger lortet kører allerede.. :(

Jeg formaterer min PC, gider ikke slås med det her mere.

Takker for hjælpen
Avatar billede zuran Nybegynder
31. juli 2009 - 17:07 #6
Såfremt du ikke allerede er gået igang med formateringen, så kan vi stadig prøve en anden mulighed?
Avatar billede smitx Praktikant
31. juli 2009 - 17:21 #7
Ja jeg er her endnu :)
Avatar billede smitx Praktikant
31. juli 2009 - 17:22 #8
Spiser lige så er jeg tilbage :D
Avatar billede zuran Nybegynder
31. juli 2009 - 17:26 #9
OK. Jeg er lige igang med, at prøve at fikse noget for dig. Jeg vil dog gerne lige vide, hvad der sker, hvis du prøver at åbne MSN manuelt når computeren er startet op? Åbner MSN så ganske almindeligt?
31. juli 2009 - 18:06 #10
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml - alternativ til MSConfig - oprette [StartUp] i kontrolpanel. Der er flere muligheder for at disable, slette, indsætte, ...
Avatar billede zuran Nybegynder
31. juli 2009 - 18:40 #11
smitx ->

Jeg har netop lavet 2 applikationer, der arbejder sammen med en ini fil. Fra den ene applikation, kan du konfigurerer de programmer, du ønsker skal starte op. Den anden applikation, starter så alle de angivne programmer, i det applikationen køres. Dvs, at man så blot sætter sidstnævnte applikation, til at køre under opstart, ved at smide den ind i Start mappen, du finder under Start -> Alle programmer -> Start. Ini filen er blot til, for at holde styr på de programmer, der skal køres. Ingen ændringer skal foretages direkte i den.

Er det noget du er interesseret i at afprøve, så send mig blot din e-mail gennem postsystemet herinde. Herefter vil jeg sende overstående til dig.
Avatar billede smitx Praktikant
31. juli 2009 - 22:06 #12
Hej

Undskyld det sene svar, men mit Windows knaldede total ud, og ville ikke starte op, så der har været rod min XP efter jeg opgraderede til en nyere version af min Kaspersky antivirus.

Så jeg var nød til at formaterer og installerer forfra, og nu virker det hele fint igen :)

Læg nogle svar, hvis i vil have points for jeres indsatster :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 06:29 #13
Man kunne jo også have kontrolleret, at messenger var korrekt sat til start i Reg.DB.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2009 - 20:45 #14
Jeg behøver ingen point. Du ordnede det jo selv.
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 20:39 #15
Lukker