Avatar billede keld40 Nybegynder
31. juli 2009 - 18:17 Der er 12 kommentarer

Min computer er blevet frygtelig langsom

Da i før har hjulpet (især viruseksperterne), vil jeg høre om i kan se, der er noget galt i denne log.

Logfile of Advanced SystemCare 3 Security Analyzer
Scan saved at 18:13:49, on 31-07-2009
Platform: Windows Vista (WinNT 6.0)
MSIE: Internet Explorer v8.0 (8.0.6001.18813)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 3\AWC.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\WindowsMobile\wmdc.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Windows\V0220Mon.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Picasa2\Picasa3.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Search Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Search Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Search Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -scheduler
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [V0220Mon.exe] C:\Windows\V0220Mon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\isuspm.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O9 - Extra button: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} -
O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-222 - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} -
O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-223 - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} -
O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - C:\Program Files\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://download.microsoft.com/download/C/0/C/C0CBBA88-A6F2-48D9-9B0E-1719D1177202/LegitCheckControl.cab
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} (OnlineScanner Control) - http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Plug-in 1.6.0_13) - http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_13-windows-i586.cab
O16 - DPF: {8FFBE65D-2C9C-4669-84BD-5829DC0B603C} - http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/polarbear/ultrashim.cab
O16 - DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0013-ABCDEFFEDCBA} (Java Plug-in 1.6.0_13) - http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_13-windows-i586.cab
O16 - DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} (Java Plug-in 1.6.0_13) - http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_13-windows-i586.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/su2/ocx/15108/CTPID.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service:  (Ati External Event Utility) - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: GoogleDesktopManager - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopManager.exe
O23 - Service: GoogleDesktopManager (gpsvc) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopManager.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - C:\Program Files\Common Files\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxMediaDB9.exe
O23 - Service: Roxio Hard Drive Watcher 9 (RoxWatch9) - Sonic Solutions - C:\Program Files\Common Files\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxWatch9.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown - %ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

På forhånd tak.
Mvh.
Keld
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 18:30 #1
C:\Program Files\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe, noget du selv har installeret?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 18:38 #2
For mig ser den ren ud, men jeg er ikke en særlig professionel sikkerhedsekspert.
31. juli 2009 - 19:20 #3
Under alle omstændigheder så mangler du fuldstændig Vista ServicePack1 + ServicePack2 !!!

Kan findes via [WindowsUpdate] ...

og/eller via ->
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
[Windows Vista 32bit Service Pack 2 365 MB]
[Windows Vista 32bit Service Pack 1 544 MB]
(Husk rigtig sprog)

PS: Du ka' godt reservere en del timer PC tid til denne omgang...

-------

Bruger du alt dette POKER halløj ?

Bruger du alt dette Google halløj ?

-------

Ny log efter ovenstående er gennemført...
Avatar billede juleulven Nybegynder
31. juli 2009 - 20:08 #4
Derud over har du en HP Multimaskine eller tilsvarende og hvis du har lavet en Autoinstallation har du fået AL muligt CRAP smidt med ind på din computer...

jeg har set eksempler på programmer der via IC henter informationer ned fra HP websites til den lokale hjemmeside som HP installationen også opsætter...

HP går fuldstændig amok med deres produkter og det de installerer efterhånden...

Hvor meget RAM har du i din maskine?

Opdateringer .... har STOR BETYDNING...
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
31. juli 2009 - 20:10 #5
Prøv at hente programmet ccleaner og kør analysere (vent med at trykke "kør cleaner" til du har installeret service pakkkerne)
ccleaner fjerner midlertidelige filer ( tømmer papirkurv, fjerner cookies, windows log filer mm.) men du kan selv vælge hvilke slags filer den skal fjerne, så vær varsom! standart indstillingerne er fine.

Ccleaner kan hentes (selvfølgelig på dansk) på:

http://filehippo.com/download_ccleaner/
31. juli 2009 - 21:18 #6
Hvis CCleaner endelig skal omtales på nuværende tidspunkt så ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...
31. juli 2009 - 21:18 #7
<keld40>: Du vender vel tilbage igen ???
Avatar billede keld40 Nybegynder
01. august 2009 - 13:36 #8
Uha i er hurtige.
Ja jeg spiller lidt poker af og til!

Og ja har en printer, hvor der fulgte en cd-rom med som jeg selvfølgelig installerede. Har 2 GB RAM.

Men til det jeg ikke forstår er karise_larry mht. opdateringer af vista service pakke 1 og 2, da jeg jævnligt opdaterer fra windows update og har gjort dette fra starten.

Har kørt CCcleaner og gør dette en gang om ugen.
01. august 2009 - 18:29 #9
Mht SP1 / SP2 ->
Check lige med [HøjreMusseTast på [Computer] hvad der står ?

--

Bruger du alt dette Google halløj ?
Avatar billede keld40 Nybegynder
02. august 2009 - 08:06 #10
Du mener computer og så i egenskaber? Eller hvad?
Under egenskaber står der windows vista home premium og service pack 2.
Nej bruger slet ikke det google, kan det tages væk?
Mvh.
Keld
02. august 2009 - 10:27 #11
Mest oprydning ->

Afinstaller (Hvis de er der?)

* Google Software Updater
* Google Desktop manager
* Apple Mobile Device
* iPod-tjeneste (iPod Service)
* Bonjour-tjeneste (Bonjour Service)

via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

------------------------------------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis, (HøjreMusseTast - "Kør som Administrator...")
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Search Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Search Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O9 - Extra button: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} -
O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-222 - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} -
O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-223 - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} -
O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - C:\Program Files\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe

O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll

O23 - Service: GoogleDesktopManager - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopManager.exe
O23 - Service: GoogleDesktopManager (gpsvc) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopManager.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Manuelt slet mappen
* C:\Program Files\Yahoo!\

------------------------------------------------------------------------

Ta' en oprydning med CCleaner...

------------------------------------------------------------------------

Hvordan kører PC'en så nu ?
26. august 2009 - 13:43 #12
(Hvad endte denne tråd med ?)