Avatar billede llslipknotll Nybegynder
02. august 2009 - 19:01 Der er 9 kommentarer

3G net på flere maskiner?

Hey.
Har en ven som har sådan et modem fra 3, skal siges det er det som skal sætte i usb også kører det.
Jeg tænkte så på om man kunne gøre så de andre man sidder ved siden af også kunne få internet? Evt ordne noget med at dele forbindelsen også sætter jeg et internet kabel i routeren / switchen også sætter de andre deres i en de andre porte? Ville det kunne lykkedes?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2009 - 19:40 #1
Du kan få en 3G router. 3 sælger modellen Huawei B970 her:
http://www.3webshop.dk/hi3g/broadbandSetup.dt?product=HuaweiE970black&website=dk_hi3gB2B
Desværre er jeg ikke sikker på at de sælger den uden abbonoment, men det kan være at du kan købe den separat et andet sted.
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
02. august 2009 - 19:46 #2
Det er en vens som jeg skal låne for at holde et lille lan for nogen venner i et sommerhus, så gider ikke bestille alt muligt :D
Avatar billede justrace Novice
02. august 2009 - 20:33 #3
Det burde nok kunne lade sig gøre, men hvad skal  de på nettet efter?

Det letteste ville være at sætte en pc til at være på nettet, og så deles om den, og så bare game på lokalnettet.
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
02. august 2009 - 20:36 #4
ja, jeg vil nemlig også mene det kan lade sig gøre :).
hmm.. er bare kedeligt når alle ikke kan være på nettet vil jeg sige.
02. august 2009 - 20:46 #5
... det bør kunne lade sig gøre med [Internet Connection Sharing] noget alá ->
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
02. august 2009 - 22:47 #6
Skal jeg bare følge den guide eller hvad? ;)
Avatar billede ejldk Nybegynder
03. august 2009 - 00:00 #7
du kan få en computer med internet, enten kabel eller trådløst, til at dele sin forbindelse med andre computere, via enten kabel eller trådløst.
kan ikke huske hvordan man gør det præcist, men prøv at søg på google, eller prøv dig frem.
03. august 2009 - 09:06 #8
...Skal jeg bare følge den guide eller hvad? ;) ... - Ja - prøv...
05. september 2009 - 21:44 #9
<llslipknotll>: Did It Lykkedes ? *S*