Avatar billede Sanne Praktikant
03. august 2009 - 00:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg finde forsvunde e-mails?

Hej,

Kan det passe, at e-mails kan slettes fra inbox i Outlook Express uden at de havner i mappen Deleted Items? Er der nogen måde, hvor man kan genfinde de forsvundne e-mails?

Jeg har mistet e-mails fra de sidste 8 måneder fra inbox. Jeg har prøvet at 'restore' ved at omdøbe bak-filen til dbx (har læst om denne mulighed andetsteds på Eksperten), men det kom der ikke noget ud af, hvilket jeg heller ikke havde ventet, eftersom bak-filen var dateret i dag, og mine e-mails formentlig er forsvundet fredag. Jeg har ikke selv slettet dem, men jeg har en lille pilfinger i huset, som måske har trykket lidt for ivrigt på tastaturet. Jeg tænker dog, at såfremt pilfingeren havde fået slettet alle disse mails, så skulle de ligge under Deleted Items, men det gør de altså desværre ikke.

Jeg håber rigtig meget, at der er en, som kan hjælpe mig til at få genskabt de forsvundne mails.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
03. august 2009 - 01:23 #1
nu er det længe siden jeg har brugt noget så elendig som outlook express.
men jeg vil tro at det er som den rigtige Outlook, hvis man holder Shift tasten nede ryger det helt ud og ikke færst i slettet post.
Men det er vel bare at hente dem ind fra en backup
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. august 2009 - 03:33 #2
Avatar billede Sanne Praktikant
03. august 2009 - 11:42 #3
Hej igen

jonah - det forudsætter jo, at jeg har taget en backup...og det har jeg ikke af mails.

ptj - rigtig god ide men jeg kan desværre kun hente 5 mails, hvis jeg ikke køber programmet. Findes der ikke nogen gratis muligheder?
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. august 2009 - 14:12 #4
Der findes adskillige bud på programmer på nettet, men desværre er der ikke ret mange gratis programmer til formålet.
Men du kan prøve at kigge på dette link:
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Getdataback%20mini%20guide.htm
Ellers kunne du jo overveje, om systemgendannelse var en mulighed.
/ptj_11
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. august 2009 - 08:55 #5
nå du har ikke backup
men så kan de vel ikke være så vigtige, de mail

ellers må du jo prøve et af de link
Avatar billede Sanne Praktikant
04. august 2009 - 11:26 #6
Alle mails er nu genfundet :o)

Tak for hjælpen.
Avatar billede Sanne Praktikant
04. august 2009 - 11:29 #7
Ups - ptj, jeg mangler vist et svar fra dig, så jeg kan give dig point.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. august 2009 - 11:29 #8
Velbekomme og til lykke. Hvordan lykkedes det? Det vil vi meget gerne have med her af hensyn til andre med samme problem.
/ptj_11
Avatar billede Sanne Praktikant
04. august 2009 - 11:34 #9
Det lykkedes ved at bruge 150 kr. på OE-Mail Recovery - det første link, som du henviste til.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. august 2009 - 12:37 #10
OK. Godt at vide til næste gang.
/ptj_11
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. august 2009 - 14:12 #11
fint
men 150kr var godt nok en peberet pris, for det beløb kan man få 300GB disk
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 16:59 #12
Omvendt er 150.00 kr. vel ikke meget, hvis man tænker på, hvor lang tid programmøren har brugt for at lave dette program.
Hvis det er vigtige mails, der er forsvundet, så er det vel også en billig pris, for at få dem genskabt.
/ptj_11
Avatar billede Sanne Praktikant
05. august 2009 - 19:39 #13
Jeps, programmet var helt sikkert alle pengene værd. Hvis du vil have point, så må du skrive et svar i stedet for kommentar - ellers kan jeg jo ikke komme af med dem :o)
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 20:35 #14
Det er lige meget. Jeg samler ikke, Jeg er for at muntre mig med at gennemskue folks problemer. Det bliver man tit klogere af.
/ptj_11