Avatar billede casc Nybegynder
03. august 2009 - 08:25 Der er 6 kommentarer

Wine, hvor er det

Hej alle
Jeg har fornylig installeret wine, hvorefter jeg installerede nogle windowsprogrammer. Disse ville jeg slette, men kunne ikke. Derfor slettede jeg hele wine.
Efter jeg har installeret det igen, er det ikke repræsenteret oppe i menusystemet under applications, som det var før. hvordan får jeg det derop igen??
Venlig hilsen
CASC
Avatar billede bmpi Nybegynder
03. august 2009 - 11:17 #1
Fjern mappen .wine i din hjemmemappe (den er skjult, så tryk CTRL+H for at få den vist), hvor programindstillingerne ligger i, og så geninstallér windows-programmerne
Avatar billede casc Nybegynder
03. august 2009 - 11:32 #2
Jeg tror ikke det er det der er problemet. Det er hele Wine mappen (genvejen), som var oppe i menuen, under applications, som er borte. Jeg har prøvet at reinstallere wine, for at få mappen, med diverse undermapper tilbage, men uden held..
Avatar billede help2day Nybegynder
04. august 2009 - 12:28 #3
Prøv lige at forklare hvordan du fjernede det og installer wine igen.

Har du gjord det igennem synaptic, eller igennem tilføj fjern.

du kan også prøve at fjerne det igennem Terminalen, som du finder under programmer og tilbehør, og Terminal.

skriv

sudo apt-get purge wine

indtast admin kode, tryk enter.

skriv sudo apt-get install wine

genstart pc´en
Avatar billede casc Nybegynder
05. august 2009 - 16:09 #4
Jeg fjernede det igennem tilføj fjern, men da ikke wine mappen blev fjernet ved denne afinstallation, fjernede jeg den manuelt, ved at højreklikke på menuen..
Avatar billede help2day Nybegynder
05. august 2009 - 16:20 #5
prøv at skrive disse koder i en terminal.

wget -q http://wine.budgetdedicated.com/apt/387EE263.gpg -O- | sudo apt-key add -

For Ubuntu Jaunty (9.04):
sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/jaunty.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list

For Ubuntu Intrepid (8.10):
sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/intrepid.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list

For Ubuntu Hardy (8.04):
sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/hardy.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list

Brug kun den linie som du har af ubuntu version.

sudo apt-get update

sudo apt-get install wine

det skulle installere den sidst ny
Avatar billede casc Nybegynder
05. august 2009 - 16:31 #6
Det prøver jeg i første omgang.. -senere.. tak for hjælpen så langt..